Marcel Borodi: “Putem stăpâni tehnologia în pandemie, nu și fenomenele sociale”

Marcel Borodi: “Putem stăpâni tehnologia în pandemie, nu și fenomenele sociale”

Pandemia va fi cea mai mare provocare la nivel mondial în prima jumătate a anului 2021 și poate fi însoțită de adâncirea crizei economice, susține Marcel Borodi, director general al companiei IT clujene Brinel.

  • “Tehnologia facilitează transformarea, dar nu este mai dificilă decât fenomenele sociale. Până la urmă, tehnologia o poți stăpâni și controla. Omul, reacțiile sale, adaptarea mai rapidă sau mai lentă la schimbări reprezintă o provocare uriașă, mai ales în perioade precum cea traversată acum. Acceptarea noilor condiții și a efortului de a se adapta solicită abilități mai complexe decât învățarea unei aplicații noi. Un simplu zvon care vine peste o anumită așteptare poate bulversa totul”, spune oficialul Brinel, conform Forbes.
  • “IT-ul în general, serviciile cloud în particular, au fost mai puțin afectate negativ de pandemie, iar anumite segmente au crescut surprinzător de bine. S-au ars în doar câteva luni etape pentru care în mod uzual ar fi fost necesari mai mulți ani. Acest proces a fost haotic în primă fază, cu solicitări ad-hoc, dar nevoia imediată pentru activități profesionale de la distanță a adus securitatea cibernetică, cloud-ul, internetul și terminalele portabile în prim plan. Cererea globală de laptopuri a depășit în câteva luni de peste patru ori capacitatea de producție cumulată".
  • "Platformele colaborative ca Teams de la Microsoft sau Webex de la Cisco au fost printre primele servicii la care ni se solicitau zilnic, cu un ritm mai mare decât puteam livra fizic. A urmat conștientizarea riscurilor cibernetice. A lucra de la distanță, prin rețele publice și fără pregătirea anterioară pentru lucrul într-un mediu mai puțin protejat, te expune la multiple riscuri. “Bătălia” dintre atacatori și apărători este continuă, dar în câmp deschis le-a fost mai ușor să acceseze datele clienților sau chiar să le preia controlul sistemelor. Apărarea clienților de atacurile cibernetice reprezintă un proces care se desfășoară continuu, 24 ore pe zi, 7 zile săptămânal".
  • "Managerii care gândesc pe termen lung nu așteaptă să treacă criza, ci se pregătesc în mod constant pentru ce va urma. Băncile au accelerat transformarea digitală, iar campioni sunt cei care au știut să înceapă procesele de digitalizare la timp".
  • “Chiar înainte de momentul declanșării pandemiei, tocmai ce experimentam procedural cum este să lucrezi de acasă o zi-două zile pe lună, dar am fost siliți brusc să trecem cu toții la munca în afara birourilor. Chiar dacă inițial ni s-a părut natural, n-a fost atât de simplu să ne organizăm timpul, comunicarea și sincronizarea activităților, dar în final a funcționat neașteptat de bine”.
  • "Livrarea de la distanță, ca serviciu a deschis pentru Brinel piața globală. Suntem surprinși cât de natural lucrăm cu clienți din Suedia sau Franța, fără a-i fi vizitat vreodată. Avântul luat de digitalizare (inclusiv la noi în țară) ne deschide mai multe oportunități decât pot duce resursele existente”.
Comenteaza