Măsurile împotriva scumpirilor mascate au intrat în vigoare. Ce obligații au magazinele

Măsurile împotriva scumpirilor mascate au intrat în vigoare. Ce obligații au magazinele
| Foto: Rawpixel - depositphotos.com

Joi au intrat în vigoare măsurile ANPC împotriva scumpirilor mascate din magazine.

Intră în vigoare de joi, 10 octombrie 2024, o nouă reglementare a ANPC care îi obligă pe comercianţi să ofere informaţii clare şi complete consumatorilor în cazul practicii Shrinkflation, care presupune reducerea gramajului unui produs, dar păstrarea ambalajului şi preţului.

Conform noilor reguli, comercianţii trebuie să afişeze vizibil şi lizibil informaţii despre schimbările de cantitate pe etichete speciale, amplasate în acelaşi loc cu produsul, pentru a evita inducerea în eroare a consumatorilor, transmite ANPC, citat de Mediafax.

Obligaţia de informare trebuie respectată timp de cel puţin 30 de zile de la momentul în care produsul cu cantitatea modificată ajunge la raft.

În perioada premergătoare aplicării acestui ordin, ANPC a avut consultări cu marile lanţuri comerciale, reprezentate de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), pentru a clarifica modul în care trebuie afişate noile informaţii şi a oferit exemple de bune practici din alte state din Uniunea Europeană.

„Prin acest ordin, stabilim un standard de exigenţă şi transparenţă necesar în relaţia cu consumatorii. Orice încercare de a masca reducerea cantităţilor de produse, menţinând aceleaşi preţuri şi ambalaje, fără o informare clară şi precisă, va fi sancţionată”, a declarat preşedintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, consumatorii au dreptul la o informare corectă, completă și precisă, iar operatorii economici trebuie să își asume această responsabilitate. ANPC va monitoriza cu strictețe aplicarea acestui act normativ și nu va tolera nici un fel de abateri

Comenteaza