Microberăriile din Cluj și Timișoara s-au aliat cu marile fabrici de bere

Microberăriile din Cluj și Timișoara s-au aliat cu marile fabrici de bere
Festivalurile de bere artizanală prind tot mai mult la români | Foto: Craft Beer

În timp ce berea “la plastic” scade în preferințele românilor, cea fără alcool este în creștere, spun statisticile Asociației Berarilor României (ABR). Organizația cuprinde acum și două microberării, cu sediile la Cluj-Napoca și la Timișoara.

Piața berii din România a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane hl, datorată diversificării portofoliilor de produse și a varietății puse la dispoziție de producători. Producția locală a ajuns să aibă 70% ingrediente provenite din agricultura românească.

Berea la sticlă și-a continuat tendința ascendentă, înregistrând un consum de 28%, în vreme ce berea la pet a înregistrat o scădere de 3,37%. Scăderea totală înregistrată de ambalajul pet în ultimii patru ani a atins 5,83%.

„Scăderea se produce simultan cu creșterea berii la sticlă. Asistăm la o ușoară schimbare a tendinței de consum, în acord și cu opțiunea consumatorului român pentru produse din categoria premium. Cea mai importantă creștere a avut-o berea fără alcool, de 30%. Deși un segment cu o pondere mică pe piață, ea a înregistrat o creștere record în România.

Acest rezultat confirmă integrarea berii în mai multe situații de consum, românii alegând să nu renunțe la băutura lor favorită, în varianta ei fără alcool însă, nici atunci când șofează sau se află în pauza de masă, în timpul săptămânii de lucru”, spune Julia Leferman, directorul ABR.

Berea lager a dominat preferințele românilor. Categoria specialități, în care intră berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie, a deținut o pondere de 25%. În ceea ce privește dinamica segmentelor, mixurile de bere și berile aromatizate au crescut cu 8,23%, iar berea fără alcool a înregistrat o creștere de 30%.

Investițiile din sectorul berii s-au ridicat la 74,5 milioane de euro în 2018. Nivelul cumulat al investiției membrilor ABR  în ultimii 15 ani a atins 1,54 miliarde de euro. Nivelul contribuțiilor anuale ale membrilor ABR la bugetul statului în 2018 a fost de 255 de milioane de euro, iar în ultimii 15 ani, de 3,62 miliarde.

Numărul producătorilor a crescut la 56, față de cei 39 din anul anterior. Cele 12 fabrici care aparțin asociației sunt situate în Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov, Galați, cele două microberării fiind în Cluj și Timișoara.

Comenteaza