Video Moarte de om la Praktiker. Clujenii s-au călcat pe picioare să prindă produse cu reduceri

Moarte de om la Praktiker. Clujenii s-au călcat pe picioare să prindă produse cu reduceri

Sute de clujeni s-au îmbulzit de la ora 07:00 dimineața să își ia produsele cu reducere anunțate de magazinul de bricolaj Praktiker.

Pe un videoclip încărcat în rețeaua de socializare Facebook se poate observa că la deschiderea porților, oamenii, majoritatea lor pensionari, aleargă disperați în incinta magazinului pentru a ajunge primii la produse.

“Soldări de până la 70%. Grăbește-te! Mii de produse cu reducere. Campania este valabilă în perioada 17-30 august, în limita stocului disponibil. Produsele sunt valabile numai în magazinele fizice”, a anunțat compania. “Mașină de tuns cu tracțiune 3,5 cp, de la 900 la 270 de lei. Pont”, menționează un internaut.

Invazia clujenilor din magazin a fost ironizată de mai mulți dintre utilizatorii rețelei de socializare. “Pensionarii, ce sprinteni sunt. În alte părți simulează că umblă greu!”, “Trăiască consumerismul pe datorie!”, “Mă îndoiesc că toată lumea s-a hotărât brusc să văruiască. Majoritatea le-au cumpărat ca să le depoziteze și să le arunce la anul. Că așa-i românul”. “Bine că în buz nu pot sta în picioare, însă la reduceri fug mai repede ca tinerii. Aici se vede necivilizația și sărăcia”.

Alții au fost și mai radicali. “Mai râdem de saracii din Moldova că își dau în cap pentru două tigăi; rușine, clujeni, rușine, Praktiker pentru mizeriile astea! Ca români ne merităm soarta, atât timp cât vom avea astfel de necivilizați printre noi! RUȘINEEE, CLUJENI!”, “Acolo ar trebui să alerge oamenii așa, la proteste masive, blocat tot sensul și cerută demisia incompetenților care au distrus Floreștiul, iar în 2019, respectiv 2020, ieșit masiv la vot”, au fost cele mai dure reacții.  

Reţeaua de bricolaj a inclus Clujul între primele cinci unităţi supuse unui proces de reamenajare, investiţia ridicându-se la 400.000 de euro. Procesul a continuat cu alte localităţi, conceptul fiind generalizat în toată reţeaua. Grupul german a vândut operaţiunile din România, unde deţinea 27 de magazine, companiei Search Chemicals Constanţa, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli.

Germanii s-au confruntat în ultimii ani cu dificultăţi, anunţând că vor renunţa la mai multe magazine, în special în Europa de Est. Ulterior, Praktiker AG, compania-mamă a grupului, a intrat în insolvenţă. Reţeaua locală cuprindea 27 de magazine în 23 de oraşe, cu o suprafaţă de vânzare de 184.300 mp.

Cele mai multe au fost deschise între 2005 şi 2008, perioada de boom imobiliar. Spaţiile în care funcţionează acestea sunt închiriate. Principalii concurenţi ai Praktiker pe piaţa românească sunt Dedeman, Leroy Merlin, Ambient, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Kingfisher.

Comenteaza