Nostalgia praștiilor din copilărie, transformată în afacere la Cluj

Nostalgia praștiilor din copilărie, transformată în afacere la Cluj
| Foto: Instagram - Catapult

Catapult este afacerea tinerei Simona Isip cu praștii home made. Acestea sunt realizate manual de către tatăl ei, în atelierul din Bistrița, iar Simona se ocupă de partea administrativă a business-ului. O praștie costă între 100 și 200 de lei.

Remus, tatăl Simonei Isip, este un artizan al lemnului care vrea să readucă la viaţă un mod de distracţie preferat de copiii altor vremuri – trasul cu praştia.

„Povestea Catapult începe undeva în copilăria tatălui meu, care acum, spre anii pensiei, a decis să realizeze din lemn cioplit praştiile copilăriei pentru cei care doresc să retrăiască această nostalgie. Datorită pasiunii pentru acest joc al copilăriei, tatăl meu are ca hobby cioplitul praştiilor, o activitate care îi aduce multă linişte şi relaxare”, povesteşte Simona Isip, fiica lui Remus, pentru businessmagazin.ro.

Praștii home-made la Bistrița, vândute la Cluj-Napoca

În atelierul găzduit de propria casă din Bistriţa, Remus meştereşte praştii pe care Simona le vinde mai departe în Cluj-Napoca pasionaţilor de asemenea obiecte – unicat în zilele noastre. Ea este cea care a deschis o pagină de Facebook şi una de Instagram unde oricine îşi doreşte o praştie autentică o poate comanda. De împachetat, administrare, logo şi strategie de marketing se ocupă tot ea, tatăl ei fiind responsabil exclusiv cu realizarea praştiilor.

Nostalgia praștiilor din copilărie, transformată în afacere la Bistrița și vândute la Cluj

„Investiţia pentru o astfel de afacere e destul de restrânsă, este nevoie doar de lemn de calitate, câteva unelte de cioplit şi şlefuit, multă răbdare şi dedicare. Mai mare este investiţia în timp, deoarece, pentru a fi realizată, o praştie necesită două până la patru zile. Satisfacţia este însă pe măsură, atunci când vezi că faci pe cineva fericit şi că-i aduci o fărâmă din jocul copilăriei în prezent”, explică Simona.

Prin Catapult, Simona Isip şi Remus vor să păstreze autenticitatea obiceiului de a trage cu praştia şi au în plan să creeze noi modele. Clienţii sunt, în general, persoane smart, care cumpără praştiile pentru propriile colecţii, dar îndeosebi pentru a le oferi cadou celor la fel de pasionaţi ca ei.

„Toate praştiile realizate de noi sunt din lemn de salcie bine ales, de calitate. Tata alege lemnul pentru producerea acestora, îl caută special în locuri ştiute de el, eu mă îngrijesc în general să fie păstrat cât mai autentic, în forma sa cât mai pură, ceea ce face din aceste obiecte nişte mici opere de artă în sine”, spune Simona.

Prețuri între 100 și 200 de lei

O praştie sub brandul Catapult costă între 100 de lei ‒ în cazul variantelor mai mici ‒ şi 200 de lei şi se găseşte exclusiv online în acest moment. Afacerea a avut un parcurs constant de la fondare până acum, fiind lansată la un an de la debutul pandemiei, când şocul se mai atenuase, iar Simona şi Remus speră ca publicul lor să devină tot mai numeros.

Comenteaza