Nu e ieftin să ai un copil în Cluj. Județul, în topul cheltuielilor pentru cei mici. Cât costă o comandă

Nu e ieftin să ai un copil în Cluj. Județul, în topul cheltuielilor pentru cei mici. Cât costă o comandă
| Foto: andrei_77 - depositphotos.com

Părinții din România au ajuns să cheltuiască din ce în ce mai mult pentru produsele pe care le cumpără pentru copii.

Părinţii din România cheltuiesc tot mai mult pentru copiii lor, ajungând să cumpere produse în valoare de 8.500 lei pe an per copil, în 2024, potrivit unui studiu realizat de un magazin online de produse pentru copii, Drool.ro, citat de wall-street.ro.

Clujul, în topul cheltuielilor pentru copii

În topul cheltuielilor pentru copii, Clujul se află pe locul al doilea cu o comandă medie pe județ de 355 lei, la o sumă foarte aproapiată de București, care ocupă prima poziție în acest clasament cu 380/comandă, iar ultima treaptă a podiumului îi revine județului Constanța, cu 330 lei/comandă.

Clujul, în topul cheltuielilor pentru copii. Câți bani plătesc părinții din județ pentru o comandăSursă: drool.ro via wall-street.ro

La nivel național, cele mai mari comenzi plasate de părinţi au fost un loc de joacă de 23.000 lei (4.600 euro), un pătuţ de lemn şi articole de puericultură mare şi mică la peste 8.400 lei şi un kart la 5.600 lei.

Conform sursei citate, comparativ cu anul trecut, părinții români au alocat un buget în medie cu 30% mai mare pentru comenzi online.

Totodată, 42% dintre comenzile online pentru acest tip de produse sunt plasate din mediul rural. Această creştere se datorează în mare parte orientării părinţilor români către produse premium, cum ar fi mobilierul ergonomic, jucăriile educaţionale şi echipamentele tehnologice pentru monitorizarea sănătăţii copilului.

În ciuda scăderii natalităţii din România şi a creşterii în popularitate a magazinelor chinezeşti, piaţa articolelor pentru copii continuă să crească puternic, în special nişa de magazine online cu produse pentru copii şi bebeluşi.

Cele mai cumpărate produse pentru copii

„Observăm o creştere a investiţiilor în calitatea produselor pentru copii, chiar dacă numărul naşterilor este în scădere. Cele mai căutate produse sunt hainele din bumbac organic, încălţămintea cu talpă ortopedică, cărucioarele pliabile, accesoriile şi produsele de puericultură mică, cu o comandă medie în creştere cu 28%. Părinţii moderni sunt tot mai atenţi la confortul, siguranţa şi dezvoltarea armonioasă a celor mici, alegând articole inovative şi sustenabile”, a declarat, într-un comunicat remis redacției, Călin Andrei, fondator Drool.ro, citat în comunicat.

Potrivit acestuia, în multe cazuri, părinţii cumpără mai multe produse şi mai scumpe pentru copii decât pentru ei înşişi, lăsându-se pe ei pe locul doi.

Comenteaza