Patru studenţi din Turda fac tablouri cu hărţi stelare care ilustrează cerul în momente-cheie
Patru studenţi din Turda fac tablouri cu hărţi stelare care ilustrează cerul în momente-cheie, folosind de un soft care preia datele din satelit, toate constelaţiile de pe cer preluate dintr-un anumit loc, la un anumit moment, şi le ilustrează sub forma unui tablou.
Leonardo Mărincean (25 de ani), Ovidiu Damian (23 de ani), Sergiu Tritean (19 ani) şi Horia Roman-Crişan (19 ani) sunt patru studenţi din Turda care, în urmă cu un an, au dat viaţă visului lor de a fi antreprenori, dezvoltând StarMaps. Practic, ei surprind, folosindu-se de un soft care preia datele din satelit, toate constelaţiile de pe cer preluate dintr-un anumit loc, la un anumit moment, şi le ilustrează sub forma unui tablou.
„Suntem o echipă destul de variată, toţi studenţi în prezent, la Contabilitate, Informatică Economică, Politehnică şi Strategii şi Politici de Marketing. Ne cunoaştem de mai mult timp, am lucrat împreună pe mai multe proiecte, în special în ONG-uri, iar în decembrie 2019 ne-am întâlnit la o cafea şi am decis să deschidem un SRL şi să testăm tot felul de idei trăznite, până găsim una care să aibă succes pe piaţă“, a povestit Leonardo Mărincean la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
La două luni de la lansarea StarMaps, la jumătatea lunii ianuarie 2020, au reuşit să aibă comenzi din peste 40% din judeţele din România, aşa că au decis să continue cu această idee de business. Atelierul lor nu are mai mult de zece metri pătraţi şi se află în Turda, în casa unuia dintre fondatori. Acolo printează modelele şi le ambalează. „Avem două colecţii, cu câte cinci designuri - cu fundal alb şi fundal întunecat. Cel mai ieftin tablou este aproximativ 60 de lei, iar cel mai scump este 220 de lei. Varietatea preţurilor este justificată de mărime“, mai spune Leonardo Mărincean.
În acest moment, StarMaps acoperă circa 90% din judeţele din România. Cifra de afaceri din 2020, primul an de activitate, este de aproape de 5.000 de euro, însă cei patru tineri au planuri mari pentru acest an.
„2021 va fi un an în care vom investi mai mult din timpul nostru pentru StarMaps. Obiectivul nostru este să avem cel puţin 4.000 de comenzi în 2021, după ce anul trecut am avut 400. Peste jumătate din comenzile de anul trecut le-am primit în intervalul ianuarie-martie, pentru că este perioada cu Valentine’s Day, ziua mamei, ocazii potrivite pentru un astfel de cadou.“
Iniţial, tinerii credeau că tablourile StarMaps vor fi un produs doar pe placul cuplurilor, însă au avut, de-a lungul primului an, comenzi şi pentru aniversarea căsătoriei părinţilor, pentru celebrarea primei întâlniri între prieteni, printre clienţi numărându-se şi nuntaşi şi apropiaţi ai familiei invitaţi la un botez şi părinţi care îşi amintesc momentul în care le-au venit copiii pe lume.
Toţi cei patru tineri se visează antreprenori pe termen lung, dar, spune Leonardo, asta depinde mult de capitalul pe care reuşesc să-l adune până când îşi vor termina studiile. Dincolo de StarMaps, ei vor să fie antreprenori în domeniile pentru care se pregătesc. Cunoştinţele fiecăruia în domeniul în care studiază au fost utile şi pentru StarMaps: „Compensăm lipsa de capital prin competenţele dobândite. Estimăm că, dacă am fi fost în ipostaza să trebuiască să contractăm serviciile realizate de noi, am fi avut nevoie de cel puţin 10.000 de euro, doar pentru realizarea magazinului online, a softului de configurare al produselor şi a logoului companiei.“
Astfel, investiţia lor iniţială a fost doar puţin peste 100 de euro, suma necesară pentru a înfiinţa compania, a cumpăra domeniul web şi materia primă pentru primul produs.