Piaţa românească de echipament sportiv se apropie de 1 miliard de lei. Cine sunt campionii
- Scris de Ziua de Cluj
- 25 Aug 2016, 15:41
- Economie
- Ascultă știrea
Cei mai importanţi cinci jucători de pe piaţa românească de echipamente sportive, respectiv Decathlon, Hervis, Intersport, FF Group şi Adidas, au terminat anul trecut cu un plus al businessului de peste 20%. Afacerile celor cinci s-au apropiat de 1 mld. lei pe fondul deschiderii de noi magazine, al creşterii consumului în general şi al apetitului pentru sport în particular.
Avansul businessului celor cinci a fost de peste două ori mai mare decât cel al consumului în general.
„Anul acesta, consumul a continuat să crească puternic, astfel că avansul businessului este chiar peste cel de anul trecut. Mai există loc de creştere", spune Cătălin Pozdarie, executivul român care conduce reţeaua Hervis, pentru zf.ro. Cu o reţea de 18 magazine, Hervis este una dintre cele mai importante reţele specializate din piaţă, cu afaceri de peste 100 mil. lei.
Liderul pieţei de echipamente sportive este în continuare reţeaua Decathlon, care a reuşit anul trecut să îşi majoreze businessul cu o treime, până la 411 milioane de lei. Retailerul a intrat pe piaţa locală în 2009, în plină criză financiară, fiind ultimul jucător care şi-a făcut loc pe o piaţă evaluată la 2,5-3,5 mld. lei.
Valoarea totală a pieţei variază de la jucător la jucător şi de la o companie de cercetare de piaţă la alta.
Piaţa este împărţită între retailerii specializaţi, precum Decathlon, Intersport şi Hervis, magazinele monobrand printre care Adidas şi Nike, jucătorii online şi lanţurile de hipermarketuri sau supermarketuri.