Porcii româneşti intră în hipermarketuri

Porcii româneşti intră în hipermarketuri
Cooperativa Agricolă Ţara Mea (CATM) va livra carne de porc în reţeaua de magazine Kaufland în cadrulul unui program sprijinit de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Programul susține micii fermieri români, producția internă și răspunde cu o soluție la faptul că 60% din cantitatea comercializată provenea din alte țări. Acesta include 50% dintre fermierii mici și mijlocii din România și le oferă garanția preluării integrale a porcilor născuți și crescuți aici, sprijin pentru dezvoltare și consiliere. Inițiativa este structurată pe colectarea cărnii de porc de la fermierii români și schimbarea formatului de hrană a porcilor din program în unul exclusiv românesc.   
 
Când proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland România va prelua 60% din carnea de porc românească, ajungând la 300.000 de porci pe an. CATM impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrană naturală, din furaje ce provin exclusiv din agricultura românească, fără soia, pentru a obține gustul tradițional al cărnii de porc românești.  
 
Cooperativa este responsabilă de întregul lanț de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatațiile de îngrășare, de menținere a relației cu cei 100 de mici fermieri și de gestionare a volumului cărnii.

Aceasta trebuie să respecte criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de tăiere, greutate, standarde microbiologice și de ambalare. De asemenea, Kaufland şi CATM au convenit asupra reducerii preţului de vânzare a ouălor, de la 23,50 la 20 de lei pentru un cofraj cu 30 de bucăţi, ajungând la 0,66 lei bucata.

„Invităm și alți fermieri să se alăture programului. Datorită acestuia, vom găsi la raft mai multă carne gustoasă și proaspată, provenită din porci crescuți în România și la care putem urmări trasabilitatea până la nivel de purcel. Ne bucurăm că am pus în practică primul program de cooperare între fermieri și retail pentru carnea de porc”, a menţionat Florin Burculescu, președintele CATM.
 
„Ne dorim ca acest program să clădească un viitor mai bun pentru fermierii români și agricultura românească și în timp să devină un model de acțiune. Reconfirm public angajamentul Kaufland de a susține agricultura românească, implicit economia locală”, a declarat Valer Hancaș, manager de comunicare la Kaufland.
 
România producea 15 milioane de porci în 1989. Producția internă a scăzut, ajungând în anul 2000, la 800.000, iar în prezent, la 4,46 milioane. Pentru a acoperi cererea de pe piața locală, România trebuie cel puțin să dubleze producția internă de carne de porc. Ţara noastră importă anual 30.000 de tone de porci vii și 200.000 tone de carne de porc, cheltuind 350 de milioane de euro pe carnea importată. România exportă de 60 de ori mai puțin, adică 4.000 tone. 
 
Cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, urmată de pasăre şi vită. Kaufland a deschis al treilea său hipermarket din Cluj, în cartierul Gheorgheni, o unitate deservită de 90 de angajaţi. Compania germană se numără printre cele mai mari retaileri din Europa, cu 1.250 de magazine în şapte țări. Principalii săi concurenţi de pe piaţa hipermarketurilor din Cluj sunt Auchan, Carrefour şi Cora.

Comenteaza