Președintele ANAT: O țară despre care în urmă cu 10 ani se făceau glume a ajuns să ne dea lecții în turism

Președintele ANAT: O țară despre care în urmă cu 10 ani se făceau glume a ajuns să ne dea lecții în turism

Deși cu un potențial enorm, România a ajuns să fie depășită, din punct de vedere al turismului, de către o țară pe care o consideram sub nivelul nostru.

Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dumitru Luca, a declarat miercuri, într-o conferinţă organizată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, că Albania ne va depăşi din punct de vedere încasări din turism şi număr de turişti străini în 2023.

„Ce înseamnă turismul efectiv în nişte cifre chioare în România? Dacă ne uităm tot pe cifrele anului trecut, vedem că 86% din încasările din turism şi activităţi conexe au venit de la turiştii români şi doar 14% de la turiştii străini. Cei 1,5 milioane de turişti străini de care vorbeam mai devreme au stat în România undeva între 2 şi 3 nopţi. Asta este durata media sejurului, cam 2,6 nopţi. Este foarte puţin comparativ cu cu alte ţări. Iar cei 14% din încasări ne pun, de asemenea, la coada Europei. Dacă ne uităm, de exemplu, la Bulgaria, unde ponderea a fost cam jumate-jumate turism intern versus incoming, nu mai spun de ţările cu tradiţie în turism (…), iar după cum se văd cifrele, anul acesta până şi Albania ne va depăşi din punct de vedere încasări din turism şi număr de turişti străini. Dacă în urmă cu 10 ani făceam glume pe seama turismului în Albania, iată că nu mai e glumă. O ţară care era paria Europei a ajuns deja să ne dea lecţii în turism”, a spus Dumitru Luca, potrivit Economica.net.

Luca a spus și că „avem din punct de vedere turişti străini, poate, cele mai modeste cifre din Europa, şi ca număr, şi ca durată, ca medie a sejurului şi ca încasări, deşi potenţial există şi este potenţial nevalorificat”, a adăugat preşedintele ANAT, care a precizat și că, în opinia sa, pe lângă instabilitatea fiscală, turismul din România suferă foarte mult la capitolul promovare, având un buget de 1,5 milioane de euro pe un an, nivel situat sub cel al bugetului unei companii de nivel mediu din Europa.

Comenteaza