Președintele Băncii Transilvania, inclus în Muzeul Antreprenoriatului

Președintele Băncii Transilvania, inclus în Muzeul Antreprenoriatului
Horia Ciorcilă figurează în expoziție la secțiunea contemporani | Foto: Forbes

Expoziția “100 de ani de antreprenoriat în România” va fi găzduită în galeria comercială Platinia cu ocazia evenimentului Cluj Business Days.

Muzeul Antreprenoriatului va putea fi vizitat atât de participanții la Cluj Business Days, cât și de publicul larg, în perioada 4-5 iulie, între orele 10:00 și 19:00, și are scopul de a sublinia importanța antreprenoriatului pentru economia României, dar mai ales de a sărbători spiritul antreprenorial autohton, cu ocazia Centenarului.

Expoziția este disponibilă și în format electronic, pe pagina CITR Group. Muzeul ilustrează, în trei perioade istorice din ultimii 100 de ani, 30 de povești antreprenoriale: 10 întreprinzători din perioada 1918-1945 (secțiunea fondatori), 10 povești românești de succes de după 1989 (contemporani) și alți 10 antreprenori care au regândit regulile jocului (noua generație);

Numele celor 30 de antreprenori au fost selectate de un board format din reprezentanți ai CITR Group, alături de Dumitru Lăcătușu, Centrul de Consultanță Istorică (curator al categoriei fondatori), Sergiu Neguț, Maastricht School of Management Romania (curator la contemporani) și Dora Surugiu-Kocsolade, The Entrepreneurship Academy (curator la noua generație).

Printre criteriile de selecție s-au numărat puterea exemplului, etica în business, sustenabilitatea, implicarea în comunitate și reprezentativitatea geografică. Pe lângă poveștile lor, mare parte dintre antreprenori au împrumutat muzeului obiecte personale, cu valoare sentimentală pentru ei sau pentru povestea lor de business.

CITR Group a inițiat proiectul în urma studiilor realizate în rândul antreprenorilor în dificultate, care au arătat temerile și dificultățile acestora, dar și faptul că economia României stă pe o bază fragilă: doar 4% dintre companiile locale sunt de impact asupra economiei (23.000 de firme au active de peste un milion de euro), iar, din acestea, și așa foarte puține, 50% sunt în stare de dificultate.

„Ne-am dorit foarte mult să aducem Muzeul Antreprenoriatului la Cluj, aici a început și povestea antreprenorială a CITR Group. Ceea ce am învățat în cei 20 ani de experiență în management de criză a echipei noastre și în lucrul cu antreprenori în dificultate este că antreprenoriatul e prin excelență despre momente de cumpănă.

Este despre cei care au curajul de a recunoaște când trec prin dificultăți, identifică soluții, văd calea printre obstacole și inspiră, astfel, pe cei din jur să continue. Aceștia sunt antreprenorii care au impact asupra economiei locale, iar Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România le este dedicat", a subliniat Vasile Godîncă-Herlea, director general al CITR.

Numele incluse în secțiunea fondatori (Ioan Mihail, Tiberiu Eremie, Dimitrie Leonida, Nicolae Malaxa, Dumitru Mociorniță, Petre Georgescu-Delfras, Max Auschnitt, Blaziu Guban, Nicolae Chrissoveloni, Francisc Neuman) au fost selectate de board-ul Muzeului, alături de Centrul de Consultanță Istorică, în urma unei cercetări riguroase în 17 fonduri arhivistice.

În secțiunea contemporani au fost incluși Dragoș Anastasiu (Eurolines), Florentin Banu (Banuinvest), Doina Cepalis (Te-Rox), Horia Ciorcilă (Banca Transilvania), Dragoș și Adrian Pavăl (Dedeman), Felix Pătrășcanu, Adrian și Neculai Mihai (FAN Courier), Ioan Popa (Transavia), Iulian Stanciu (eMAG), Dan Șucu (Mobexpert) și Florin și Măriuca Talpeș (Bitdefender, Intuitex).

Din secțiunea noua generație fac parte Laurențiu Bănescu și Alexandru Geamănu (Zăganu), Andrei Botescu și Alexandru Manda (Pegas), Monica Cadogan (Vivre.eu), Ioan Iacob și Radu Constantinescu (Qualitance), Oana și Vlad Craioveanu (Impact Hub), Răzvan Crișan (M60 Group, Kane), Mihaela Glăvan, Șerban Radu și Nicoleta Dumitru (Cărturești), Mihai Simiuc (FruFru) și Marius și Dan Ștefan (Autonom).

Muzeul Antreprenoriatului este o componentă a inițiativei Second Chance, prin care CITR Group susține afacerile în dificultate. Acest demers are la bază cifrele din studiul anual al CITR asupra companiilor de impact care arată că economia României stă pe o bază îngustă: deși înregistrează cea mai mare creștere din Europa, la nivel micro, veniturile se concentrează la un număr mic de companii.

4% din totalul firmelor autohtone reprezintă motorul economiei, jumătate din ele fiind în stare de dificultate. Printre cauze se numără dificultățile antreprenoriale neprevenite sau netratate ce conduc la diminuarea numărului de antreprenori: antreprenorii sunt stigmatizați după un eșec, opt din 10 antreprenori fiind tentați să se retragă din antreprenoriat după primul eșec, conform cifrelor europene).

CITR Group este primul grup de firme din România specializat în remedii personalizate pentru companiile aflate în dificultate. Sub umbrela acestuia funcționează societățile CITR, CIT Restructuring și CIT Resources.

Comenteaza