Primul tren Alstom intră în circulație în câteva zile! Cum arată și când ajunge și pe rutele din Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 10 Noi 2024, 16:15
- Economie
- Ascultă știrea
Trenul Coradia Stream, prima garnitură cumpărată de România în ultimii 20 de ani, va intra în circulaţie cu călători pe 20 noiembrie.
Conform reprezentanţiilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară, trenul a plecat sâmbătă din Bucureşti în prima cursă fără călători spre Braşov, efectuând probele necesare utilizării în serviciul comercial. Duminică a continuat programul de parcursuri de probă, pe ruta Bucureşti - Braşov.
"Dacă lucrurile merg bine, pe 20 noiembrie va fi pus în circulaţie cu călători. Deja săptămâna asta ar trebui să apară bilete spre vânzare", a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.
Probele vor fi efectuate timp de 10 zile pe două dintre cele mai importante destinaţii: Bucureşti - Braşov şi Bucureşti - Constanţa.
Noul tren va continua testele luni şi marţi pe aceeaşi rută Bucureşti - Braşov, iar de miercuri, 13 noiembrie, timp de patru zile, pe ruta Bucureşti - Constanţa, urmând să revină alte două zile pe ruta Bucureşti - Braşov.
Trenul nou va fi operat de CFR Călători şi va circula pe ruta Bucureşti - Braşov.
ARF a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat.
Încă de la începutul anului viitor urmează să intre în parcul ARF alte 11 trenuri din cele achiziționate. Acestea vor fi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice. Trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucureşti – Constanţa; Bucureşti – Craiova; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad; Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi; Bucureşti – Ploieşti – Braşov; Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.