Propunere din Ardeal pentru Ministerul Agriculturii: etichete speciale pentru produsele cu înaltă valoare naturală

Propunere din Ardeal pentru Ministerul Agriculturii: etichete speciale pentru produsele cu înaltă valoare naturală
Fundaţia Adept Transilvania a prezentat ministrului Agriculturii, Achim Irimescu, demersurile care au ca obiectiv dezvoltarea unui brand de produs, însoţit de un logo care să indice consumatorilor produsele agroalimentare obţinute pe terenuri cu Înaltă Valoare Naturală (High Nature Value).

În acest mod, agricultura bazată pe practici agricole extensive promovate şi susţinute financiar prin măsura de agromediu şi climă a Planului Naţional de Dezvoltare Rurală ar putea să asigure creşterea valorii adăugate a produselor obţinute pe aceste terenuri de către beneficiarii plăţilor. Brandul HNV ar contribui complementar la creşterea veniturilor micilor fermieri care au optat pentru implementarea voluntară a unor angajamente de mediu pe terenurile situate în zonele HNV.
 
Irimescu a subliniat că, din perspectiva cooperării teritoriale, având în vedere situaţia actuală terenurilor agricole din România, asocierea poate juca un rol foarte important, iar în acest sens se remarcă nevoia unei asociaţii pentru micii fermieri. Asumarea de către fermele mici a unor angajamente colective ar putea să contribuie la simplificarea mecanismelor de implementare a schemelor de plată pe suprafaţă finanţate din banii europeni şi a amintit importanţa consolidării în paralel a sistemelor de consultanţă agricolă, necesară fermierilor din România. 
 
Alte teme de dezbatere au fost aplicarea măsurilor de sprijin benefice pentru mediu adresate utilizatorilor de terenuri agricole, proiectarea unor viitoare scheme de stimulare a utilizării durabile a terenurilor agricole bazate pe rezultate şi posibilităţile de cooperare teritorială a fermierilor care derulează angajamente de mediu şi climă situaţia plăţilor directe dar şi modalităţi de simplificare pentru accesarea fondurilor europene disponibile.

Comenteaza