Protecția Consumatorilor câștigă procesul intentat de o bancă pentru contestarea unor sancțiuni. Președinte ANPC: „Există dreptate şi pentru căţei, chiar dacă dulăii nu vor!"

Protecția Consumatorilor câștigă procesul intentat de o bancă pentru contestarea unor sancțiuni. Președinte ANPC: „Există dreptate şi pentru căţei, chiar dacă dulăii nu vor!"

ANPC a câștigat în primă instanță procesul intentat de Procredit Bank pentru contestarea sacțiunilor primte de bancă.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a câştigat procesul intentat de Procredit Bank, care a contestat sancţiunile aplicate în urma controlului efectuat în aprilie 2023, informează ANPC printr-un comunicat.

„Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti a decis, pe 9 februarie 2024, în dosarul nr. 25507/299/2023, că menţine dispoziţiile procesului verbal de constatare a contravenţiei, pe care Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) l-a emis către Procredit Bank şi care a fost contestat de operatorul economic, în instanţă", se menţionează în comunicat.

Amendă de 50.000 lei. Președinte ANPC „Există dreptate şi pentru căţei, chiar dacă dulăii nu vor!"

În urma acţiunii de control desfăşurată de ANPC în luna aprilie 2023 la banca menţionată, comisarii au constatat nereguli, care au impus aplicarea unei amenzi contravenţionale în valoare de 50.000 lei.

„În urmă cu nu foarte mult timp, eram numiţi analfabeţi funcţional, culmea, de către oameni legaţi direct sau indirect de sistemul bancar. Ni se explica atunci cât de nepregătiţi sunt colegii mei şi eu personal, în raport cu creditele date consumatorilor. Iată că o primă instanţă îmbrăţişează punctul Autorităţii de vedere şi dă dreptate consumatorilor. Povara financiară a unora este beneficiul altora, cei care au sponsorizat tirul afirmaţiilor împotriva noastră. Există dreptate şi pentru căţei, chiar dacă dulăii nu vor!", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, citat în comunicat.

Echipa de control a solicitat trei contracte de credit pentru fiecare tip de produs acordat în perioada 2019-2022, care a înregistrat cel puţin o rambursare parţială în avans, şi trei contracte de credit cu rambursare totală în avans. După analizarea acestora, a fost identificată o practică comercială incorectă - respectiv, o acţiune înşelătoare, utilizând informaţii false sau inexacte şi un mod de prezentare înşelător, de natură a induce în eroare sau susceptibile să inducă în eroare consumatorul mediu, astfel încât, fie îl determină, fie este susceptibil a-l determina să ia o decizie de tranzacţionare pe care, altfel, nu ar fi luat-o, aşa cum este aceasta definită de legiuitor.

Comisarii ANPC au propus, de asemenea, măsura de încetare a practicii comerciale incorecte de către operatorul economic financiar-bancar, prin care se impune emiterea unor noi grafice de rambursare, unde principalul creditului datorat să fie achitat de către consumatori în rate egale pe întreaga perioada de creditare în raport cu dobânda aferentă creditului, astfel încât consumatorii medii să poată beneficia de egalitatea dintre părţile contractului, dar şi pentru existenţa echilibrului contractual, astfel încât consumatorii să ia o decizie de tranzacţionare în cunoştinţă de cauză şi de a anticipa orice cost sau metodă de calcul înşelător.

„Ca urmare a contestării de către operatorului economic a actului administrativ aplicat de ANPC, fapt care a dus la suspendarea aplicării sancţiunilor pe care acesta le conţine, instanţa a respins plângerea contravenţională formulată, ca neîntemeiată şi a menţinut dispoziţiile procesului verbal emis. Decizia poate fi atacată cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare", se mai arată în comunicat.

Comenteaza