Puterea de cumpărare din România, mult sub media europeană. Care sunt judeţele care o duc cel mai bine

Puterea de cumpărare din România, mult sub media europeană. Care sunt judeţele care o duc cel mai bine
În clasamentul european al puterii de cumpărare, românii rămân, la fel ca în 2015, pe locul 33 în clasamentul european al puterii de cumpărare.

Cu o putere medie de cumpărare de 4.181 de euro, românii rămân pe locul 33 în clasamentul european al puterii de cumpărare, situându-se cu mult sub puterea medie de cumpărare, de 13.672 de euro pentru cele 42 de ţări europene analizate de GfK.

Venitul înregistrat de România reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În comparaţie cu 2015, puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor a crescut cu aproape 12%.

Topul ţărilor europene, după puterea de cumpărare, se află Liechtenstein, urmat de Elveţia şi Luxemburg, iar la coada clasamentului se situează Belarus, Moldova şi Ucraina. Ucrainenii au doar a opta parte din puterea medie de cumpărare a locuitorilor Liechtenstein-ului, acestea fiind câteva dintre concluziile studiului "GfK Puterea de cumpărare în Europa 2016".

România se află pe locul 33 în clasamentul european, precedată de Ungaria, Turcia şi Muntenegru şi urmată de Bulgaria.

La nivel naţional, bucureştenii sunt cei care au cea mai mare putere de cumpărare, de 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50 de procente peste media pe ţară, valoare care plasează locuitorii capitalei la aproximativ acelaşi nivel cu locuitorii din Polonia (locul 29 în Europa).

Următoarele judeţe sunt Timiş, Cluj, Ilfov, Braşov, Constanţa, Sibiu, Arad, Prahova şi Argeş.

Judeţele aflate în top 10 sunt singurele cu o putere de cumpărare peste media naţională, toate celelalte 32 situându-se sub aceasta. Cel mai aproape de medie este judeţul Alba cu 4.129 de euro pe cap de locuitor, locul 11 în clasament. Judeţul Vaslui ocupă ultimul loc între cele 42 de judeţe din România. Puterea de cumpărare a locuitorilor săi este de 3.054 de euro, cu 28% sub media pe ţară şi la aproximativ acelaşi nivel de venit disponibil cu locuitorii Serbiei sau Macedoniei (poziţia 35, respectiv 36 în Europa).

GfK este o companie specializată în studii de piaţă şi despre consumatori, cu peste 13.000 de experţi în cercetare, care oferă studii în mai mult de 100 de ţări.

 

 

Comenteaza