Recuperatori pe internet la Cluj

Recuperatori pe internet la Cluj

Un start-up pornit din Cluj a inițiat un serviciu inovator care simplifică pentru companii procedura de notificare a debitorilor în scopul recuperării de creanțe. Acesta vizează cu precădere firmele mici care nu au departamente juridice proprii și care nu pot gestiona intern această activitate.

Serviciul a fost dezvoltat în urma unei investiții de 150.000 de euro în dezvoltarea platformei și în expertiza juridică. La nivel național, conformarea voluntară la plată s-a redus: 45% dintre companiile au datorii către altele, potrivit unei sondaj realizat în februarie pe platforma iVOX.

Indisciplina contractuală este în creștere, în ultimii ani, ca urmare a dezechilibrelor macroeconomice și a lipsei de predictibilitate la nivelul mediului de afaceri. Serviciul facilitează somarea debitorilor în vederea conformării la plată, scutind întreprinzătorii de drumuri la poștă, trimiterea de notificări prin servicii de curierat, înregistrare recipiselor ce atestă comunicarea cu debitorul, servicii de arhivare.

Potrivit legislației în vigoare, înainte de a acționa în instanță clienții rău-platnici, ei trebuie notificați oficial în legătură cu debitele restante. Prin utilizarea serviciului, companiile pot face acest lucru în câteva minute, cu costuri mai mici.

„Reducerea de costuri este de 60% față de cele angajate tradițional cu societățile de avocatură sau de debit collection. Notificarea de plată generată și transmisă prin utilizarea serviciului nostru pune în întârziere debitorii, potrivit legislației în vigoare.

În cazul puțin probabil al neconformării la plată, clienții noștri pot declanșa, în baza notificării transmise și a documentelor care atestă comunicarea cu debitorul, procedura judiciară pentru recuperarea debitului prin executor judecătoresc”, spune Ana Maria Morar, project manager Notificarea.ro.

Serviciul oferă două căi de comunicare: prin poștă electronică, cu raport electronic care atestă transmiterea și recepția mesajului electronic, și prin serviciile poștale sau de curierat, în scrisoare recomandată, cu confirmare de primire și valoare declarată.

Documentele care atestă comunicarea notificării către debitor sunt automat introduse în dosarul electronic al notificării comunicate, odată ce recipisele sunt returnate de serviciile poștale.

Platforma a fost concepută pentru a administra mai ușor debitorii și a scuti companiile de procesul laborios aferent unui proces de recuperare a creanțelor, pentru care un consultant juridic ar solicita o plată fixă și un onorariu de succes.

Comenteaza