S-au săturat de operatorii privați. Gilăul vrea autobuze “ca la oraș”
- Scris de Ziua de Cluj
- 01 Dec 2020, 13:36
- Economie
- Ascultă știrea
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a început verificările pe traseul spre Gilău pentru a estima gradul de încărcare și necesarul de autobuze pentru această rută. Cetățenii de aici au cerut un transport modern, aidoma celui din “capitala Transilvaniei”.
"Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat includerea Gilăului în Asociația Metropolitană de Transport Public (AMTP). Procedura este ca fiecare membru să își dea acordul pentru primirea noastră. Avem deja hotărâri de la Florești, Feleacu, Baciu și Chinteni; a mai rămas doar Apahida, așteptăm un vot pozitiv și de acolo.
Ulterior, vor mai fi necesare câteva zile pentru ca decizia să fie validată de instanță. Mai durează, dar foarte puțin, să vedem autobuzele în Gilău. Reprezentanții CTP au început verificările de traseu și monitorizările privind gradul de încărcare pe diversele tronsoane orare, pentru a estima necesarul de mijloace de transport.
Am convenit cu ei ca autobuzele să circule până la ieșirea spre Căpușu. Între timp, din 2 decembrie, CTP va inaugura noul traseu Cluj - Someșul Rece - Gura Râștii. Această relație nu a depins de proceduri birocratice, întrucât operatorul privat s-a retras”, a transmis primarul Gilăului, Gelu Topan.
AMTP a luat ființă în scopul organizării, reglementării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de transport public pe raza de competeţă a unităţilor administrativ-teritoriale membre, precum şi pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional.
Aceste proiecte sunt destinate înființării, modernizării sau dezvoltării a sistemelor de utilităţi publice aferente serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a serviciului de transport public. Membrii săi fondatori sunt localitățile Cluj-Napoca, Floreşti, Chinteni, Apahida, Baciu, Ciurila, Feleacu.
Metroul ("greu", "ușor", "de suprafață") mai așteaptă
Comuna Gilău este cuprinsă în proiectul comun metrou - tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, demarat de municipalitatea clujeană și aflat la nivelul de studiu de fezabilitate, investiție estimată de guvern la 1 miliard de euro. Prima fază este prevăzută pe relația Florești – Podul IRA, Gilăul fiind prins abia în a doua etapă. “Metrou de suprafață” este propunerea vehiculată pentru zona comunei Florești de primarul Emil Boc, însă varianta “metrou ușor” apare în alte documente și pentru restul primei faze a proiectului, pe 14 km, cu 16 stații. Pe de altă parte, unii specialiști au evaluat un asemenea proiect la 3-5 miliarde euro.