Scad comenzile de etichete și ambalaje la Cluj

Scad comenzile de etichete și ambalaje la Cluj

Cele mai multe branduri și-au făcut stocuri de etichete și ambalaje semnificativ mai mici pentru finalul acestui an din cauza lipsei de predictibilitate a vânzărilor, conform producătorului Rottaprint Apahida.

Conducerea celui mai mare producător de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România a remarcat o tendință de precauție și de siguranță din partea beneficiarilor, comparativ cu aceeași perioadă a anilor trecuți. Pe fondul pandemiei, cele mai multe companii au ales să nu își extindă portofoliul cu noi produse, ci să se concentreze pe păstrarea și fidelizarea consumatorilor existenți.

Tendința este dictată și de comportamentul consumatorilor care în această perioadă sunt mai rezervați în a încerca produse noi, achiziționându-le pe cele cunoscute, utilizat și în trecut. Excepție au făcut companiile care au introdus produse din categoria dezinfectanților în ofertă, pe care înainte de pandemie nu le produceau.

În ceea ce privește ambalajele și etichete destinate campaniilor promoționale, brandurile au încercat menținerea lor în contextul actual, oferind reduceri sau cantități mai mari de produse pentru același preț. Se evidențiază o cerere mai mare pentru produsele cu un preț mai mic sau care pot fi vândute pe bucăți, consumatorii fiind mult mai atenți la sumele pe care le alocă cumpărăturilor.

„Anul acesta asistăm la o orientare clară către mediul online, mai ales în ceea ce privește promoțiile care sunt concepute în funcție de tendințele date de retaileri. Pandemia a adus o serie de schimbări în comportamentul de consum, atât al brandurilor în relația cu furnizorii, cât și în cel al clienților finali.

Pentru prima categorie, se observă o precauție la cantitățile mari de stocuri, fără o previziune pe o perioadă lungă de timp. Aceeași tendință se observă la consumatorii finali, care se orientează către produsele pe care le cunosc sau cu preț semnificativ mai mic”, a declarat directorul Rottaprint, Cristian Nechita-Rotta.     

Potrivit reprezentanților companiei, se observă o creștere accentuată a mărcilor private dezvoltate de marii jucători din retailul autohton. Aceeași tendință este prezentă și în țări ca Ungaria, unde retailerii se orientează către dezvoltarea mai multor sortimente de produse cu marcă proprie, însă cu un număr de tiraje mai mic. 

Domeniile care au înregistrat scăderi pe parcursul anului, dar și pe final de an rămân hoteluri-restaurante-catring (HoReCa) și industria evenimentelor, influențând vânzările furnizorilor de materie primă care asigurau produse alimentare precum conserve, sosuri, carne, lactate, preparate din carne, dar și comenzile producătorilor de vinuri și băuturi alcoolice.

Segmentul de produse din carne, procesate și neprocesate, a fost cel mai puțin afectat de scăderea consumului, însă cu excepții în cazul furnizorilor de produse pentru HoReCa. În ceea ce privește segmentul de sănătate și îngrijire personală, accentul s-a mutat vizibil în zona de produse pentru creșterea imunității.

Comenteaza