Se scumpesc ouăle înainte de Paște? Consiliul Concurenței avertizează companiile că pot fi amedate

Se scumpesc ouăle înainte de Paște? Consiliul Concurenței avertizează companiile că pot fi amedate
| Foto: Fotografie ilustrativă

Cu aproape o lună până la Sărbătorile Pascale, Consiliul Concurenței anunță că e cu ochii pe companiile care produc/comercializaează ouă.

Consiliul Concurenței avertizează companiile că anunțurile publice privind intenția de a crește prețurile în perioada Paștelui, inclusiv la ouă, pot fi considerate încălcări ale Legii Concurenței.

„Este firesc ca în perioada Sărbătorilor Pascale, cererea pentru anumite produse, cum sunt ouăle, să crească. Declarațiile prin care reprezentanții unor companii își anunță, însă, intențiile de a majora prețurile pentru produsele pe care le comercializează, pot conduce la coordonarea comportamentului concurenților și la o creștere artificială a prețurilor pe piață. Aceste tipuri de acțiuni sunt sancționate din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale și europene, deoarece denaturează concurența și prejudiciază consumatorii”, susține Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, citat într-un comunicat al autorității.

Autoritatea de concurență atrage atenţia și asupra faptului că o asociaţie poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurenţă atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influenţează comportamentul companiilor, afectând concurenţa dintre ele.

Astfel, Consiliul Concurenței recomandă companiilor să evite orice practici care ar putea încălca legislaţia concurenţei și să se adreseze instituției cu privire la compatibilitatea inițiativelor lor cu legislația în domeniu.

Producărori/comercianți de ouă, amendați cu peste 13 mil. lei de Consiliul Concurenței

Autoritatea de concurență a sancționat cu amenzi în valoare totală de 13.471.039 lei (aprox. 2,78 milioane euro) cinci companii din domeniul producției și/sau comercializării ouălor de consum din România, precum și asociația administrată de acestea (UCPR) pentru că și-au coordonat politicile comerciale referitoare la livrările de produse pe piață, cu facilitarea acestor acțiuni de către asociație, cu scopul de a crește artificial prețurile produselor sau cel puțin de stopare a scăderii prețurilor.

Consiliul Concurenței a constatat că reprezentanții companiilor se întâlneau, în mod frecvent, sub umbrela asociației, pentru a discuta problemele sectorului avicol, dar și pentru a planifica acțiuni comune referitoare la activitatea de producție și livrare a acestora, schimbând informații sensibile din punct de vedere concurențial.

În plus, autoritatea de concurență a impus UCPR mai multe măsuri, pe care aceasta este obligată să le pună în aplicare:

  • să nu dezvăluie membrilor săi date individualizate pe societate, ci doar informații agregate la nivel de asociație
  • să furnizeze accesul complet la aceste informații agregate și companiilor neasociate care solicită accesul pe motivul interesului lor de a-și pregăti intrarea pe piață
  • să informeze asociații cu privire la modificările aduse sistemului de circulare a informațiilor în cadrul asociației.
Comenteaza