Situația dificilă continuă la Emerson Cluj. Sute de angajați se tem pentru locurile lor de muncă: „De ce nu ne spun nimic? De ce ne mint?”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 13:02
- Economie
- Ascultă știrea

La Emerson Cluj, tensiunea este ridicată.
Sute de angajați din departamente precum Financiar, Infrastructură și Networking IT, HR, Marketing, Servicii Clienți și Administrativ, dar și alte roluri care nu țin strict de producție, se tem că își vor pierde locurile de muncă.
Compania vrea să mute activități către filialele din Asia.
Recent, s-a aflat că 38 de angajați IT de la Emerson Cluj vor fi transferați, fără acordul lor, începând cu decembrie 2025, către compania indiană Infosys. În același timp, sute de specialiști IT din cadrul Emerson la nivel global au aflat că, din decembrie, își vor pierde efectiv locurile de muncă, întrucât legislația locală nu le protejează drepturile. Angajații români, însă, beneficiază de protecție europeană: firma către care sunt transferați trebuie să respecte contractele de muncă timp de cel puțin un an.
Compania a confirmat că intenționează să elimine din rândurile angajaților săi specialiști din trei departamente IT (IT Field Support, IT Service Desk și Endpoint Operations) prin transferul acestora către Infosys, fără consimțământul lor.
Probleme și tensiuni suplimentare
Mai mulți angajați au povestit desprea situația joburilor de la compania din Cluj, potrivit hackingwork.ro.
În 22 iulie 2025, aproximativ 70 de angajați clujeni din departamentul financiar AP (Invoice Booking) au fost informați într-o ședință că toate activitățile lor vor fi transferate către filiala Emerson din Manila, Filipine. Ședința a fost convocată de azi pe mâine, iar informațiile nu au fost transmise și în scris.
Această decizie vine după doi ani în care noile angajări din departamentele financiare ale companiei s-au făcut doar prin contracte pe perioadă determinată, ceea ce indica intenția firmei de a renunța la angajații clujeni la un moment dat, arată sursa citată.
O săptămână mai târziu, 29 iulie 2025, angajații au fost puși să ofere training noilor angajați filipinezi, cu un calendar de șase luni pentru transferul complet al operațiunilor, după care nu va mai fi nevoie de cei mai mulți dintre ei. Se estimează că o mică parte dintre angajați, circa 20 persoane, ar putea să rămână în cadrul echipei HelpDesk.
Pe căi neoficiale, angajaților li s-a transmis că firma preferă colaborarea cu echipa din Manila, pentru că este mai ieftină și disponibilă pentru lucru în trei schimburi.
Ce spun angajații
Un angajat din departamentul financiar AP a declarat: „La ședință, când am întrebat ce se întâmplă cu cei care sunt angajați pe perioadă determinată, răspunsul a fost «contractelele lor will be terminated», fără să auzim un «o să vedem ce putem face pentru cei afectați, cum putem să îi ajutam să se relocheze pe alt post în firmă sau să se recalifice». Mulți dintre colegi am aplicat intern pe alte poziții, ca să ne găsim altceva de lucru, dar am fost puși să urmăm întregul process de recrutare, ca și cum am fi venit din afara firmei. Fiind deja angajați Emerson, ar fi trebuit să avem prioritate sau condiții mai bune pentru relocarea pe alte poziții, nu să trecem printr-un proces de angajare/interviuri ca și cum am fi venit de pe stradă. Ne așteptam să primim sprijin și încredere din partea conducerii Emerson Cluj, dar nu le-a păsat deloc de noi, se poartă de parcă nici nu am exista. Nu există transparență, nu ni se spune câți vor mai rămâne, dacă vor mai rămâne”.
Alți angajați din departamentele General Ledger (contabilitate), Payments (plăți) și AR (invoice processing), unde lucrează circa 200 de persoane, sunt, de asemenea, îngrijorați.
„Este infernal să lucrăm cu sabia deasupra capului, fără să ni se spună ce planuri au cu noi, ca să putem să ne facem și noi o strategie personală. De ce nu ne spun nimic? De ce ne mint? Directorul general a trimis un mail prezentând situația celor 38 de colegi de la IT ca pe o avansare spre Paradis, a fost penibil. Ei vor să ne convingă că negrul este alb și în felul ăsta ne desconsideră, cred că nu văd ce se întâmplă și ce vor de fapt. Ce fac directorii pentru noi? Cum se luptă să ne păstrăm locurile de muncă? Ce sprijin ne acordă pentru a ne găsi alt loc de muncă în firmă? Asta ar trebui să ni se comunice, nu povești despre cât de bine e să te trimiți la indieni. Pretind că avem valori și principii, că suntem One Emerson și de fapt îi doare undeva de noi”.
O altă angajată a atras atenția asupra condițiilor disproporționate de muncă și lipsei echilibrului între angajați și management.
„Dacă sunteți din Cluj, ați văzut că e plin orașul de mașini cu numere EMR sau EMS. E plin de manageri și șefuți cu mașini, dar la angajații de jos li se zice că trebuie tăiate costurile, inclusiv orele suplimentare. Nu se taie de tot, se compensează, dar nu e totuna ora de la 8 la 9 seară cu cea de la 8 la 9 dimineața. Nu vă zic câte sărbători legale am petrecut la birou că era închidere. Ca angajat, semnezi că eșți de acord, dar în realitate nu ai de ales, ți se zice că așa e natură jobului. Și să nu uit, compensezi orele când te lasă ei, nu neapărat când vrei tu”.