Târgul de turism de la Wonderland Cluj: Litoralul românesc, în cădere liberă. Motivul? A rămas repetent la respectul față de clienți

Târgul de turism de la Wonderland Cluj: Litoralul românesc, în cădere liberă. Motivul? A rămas repetent la respectul față de clienți
| Foto: sursa - https://www.tuiholidays.ie / Nissi Beach, Ayia Napa, Cipru

Târgul de turism Wonder Destinations, desfășurat în Cluj, în perioada 13 - 16 noiembrie, a reunit peste 40 de comercianți din domeniul turismului - agenții, stațiuni, hoteluri - prezente cu ofertele cele mai bune la vacanțele 2026 și last minute-uri pentru 2025. 

Lucia Morariu, CEO EXIMTUR, a urcat pe scena Wonder Destinations pentru a vorbi despre schimbare, responsabilitate și adaptarea industriei la nevoile călătorului modern. Un punct esențial al discursului ei a vizat rolul tot mai important al turismului intern. 

„Observăm o tendință clară spre redescoperirea destinațiilor românești. Familiile caută experiențe complete, iar turismul intern are un potențial uriaș dacă știm să colaborăm și să inovăm”, a transmis Lucia Nora Morariu pe pagina de Facebook a Eximtur, însă aceasta a vorbit cu subiect și predicat despre motivul pentru care turismul pe litoralul autohton a ajuns în cădere liberă. 

Tot mai mulți turiști români aleg destinații pe litoral in afara țării, deoarece patronii din românia nu îți mai respectă clienții. Spre exemplu, în Cipru plaja publică are atât umbrele, cât și șezlonguri de peste 4 ori mai ieftine decât la noi în țară. Lucia Nora Morariu a transmis la târgul de turism de la Wonderland că acesta e unul dintre motivele pentru care turiștii fug de litoralul Mării Negre. 

„Tocmai am văzut că nu este constituțional să dai bucăți de plajă către autoritățile locale, astfel încât Ministerul Mediului trebuie să ia problema în mână și să se ocupe de aceste plaje, pentru că în Cipru, două paturi și o umbrelă costă 7 euro, plajele sunt administrate de autoritățile publice. 7 euro înseamnă 35 de lei, faceți vă rog o comparație cu cât costă două paturi și o umbrelă în medie la noi pe litoral”, a arătat Lucia Morariu, proprietara Eximtur, citată de adevarul.ro

Ea a subliniat că aceste diferențe se văd și în rezultate: Cipru, anul acesta, are o creștere de peste 30%. „La noi, la vânzări, la nivelul agențiilor de turism, litoralul românesc, dacă nu v-a spus nimeni până acum, estimează o scădere de 40% în sezonul 2025, dacă luăm tot sezonul pe tot litoralul. Cineva trebuie să spună adevărul. Că anumite hoteluri sunt pe creștere, acolo unde s-au făcut investiții și raportul calitate-preț a fost unul corect, este adevărat.

Dar de la 35 de lei două paturi și o umbrelă la 150 de lei, mie mi se pare că din acest punct de vedere noi nu-i respectăm pe români. Și statul este cel care este obligat să asigure fiecărui român dreptul de a sta pe plajă, pe un pat, sub o umbrelă, la un tarif decent.”

Comenteaza