TAXI DE CLUJ. Ce venit mediu are un taximetrist și cifra uimitoare a curselor care se refuză zilnic

TAXI DE CLUJ. Ce venit mediu are un taximetrist și cifra uimitoare a curselor care se refuză zilnic
Taxi de Cluj

Dezbaterea care a scos la iveală ce nemulțumiri are Primăria față de taximetriști și ce nemulțumiri/nevoi au șoferii de taxi.

În Săptămâna Mare, taximetriștii au avut o întâlnire prietenească la Primărie. ”A fost o discuție pe care a propus-o municipalitatea. Am dorit să vedem cum se poate îmbunătăți activitatea de taximetrie și cu ce probleme se confruntă taximetriștii, respectiv să încercăm să armonizăm lucrurile. Este o activitate importantă, întrucât un taxi scoate din centru până la zece mașini pe zi, întrucât clienții își lasă mașinile acasă, și contribuie la descongestionarea circulației”, a descris viceprimarul Dan Tarcea premisele de la care s-a plecat.

Care sunt nemulțumirile Primăriei. Reprezentanții municipalității au susținut că își doresc servicii de calitate și să nu mai fie refuzate comenzi. „Șoferii din Cluj sunt civilizați. Excepțiile sunt puține”, a spus primarul Emil Boc. ”Este pozitiv că se fac din interior eforturi pentru îmbunătățirea serviciilor”, a adăugat viceprimarul Tarcea. Pe de altă parte, faptul că există o ”inflație” comenzi nu ajută la o civilizare prea rapidă. ”Suntem obligați să refuzăm zilnic circa o mie de comenzi. Din această cauză, există șoferi care se comportă urât. Știu că oricum vin alte curse”, a explicat Ioan Oprean, patronul Nova Taxi.

9.000

de lei este venitul mediu aproximativ al unui taximetrist care lucrează singur pe mașină, din informațiile oferite din interior. Desigur, de aici are de plătit impozit, taxa lunară de 200 de lei pentru dispecerat și 150 de lei pe an pentru reautorizare la Primărie.

Care sunt nemulțumirile taximetriștilor. Șoferii au cerut, printre altele, să poată circula atunci când au clienți pe banda dedicată mijloacelor de transport în comun, un stand de taxi la aeroport (lucru despre care am scris AICI). Propunerile vor fi analizate de specialiștii municipalității; despre circulația taximetrelor pe banda dedicată s-a mai discutat, iar primul este mai degrabă pro: ”Și ei fac transport în comun”, a spus Boc în mai multe ocazii. A existat o voce care a solicitat și creșterea plafonului tarifar, dar majoritatea s-a opus. ”S-ar putea ca șoferii să simtă, pe stradă, că puterea lor de cumpărare a scăzut”, a afirmat Oprean. ”Nu putem crește plafonul, pentru că avem prețuri mult mai mari decât la București. Acolo e 1,69 lei pe kilometru, la noi, 2,25. Sigur, există și o diferență de calitate în favoarea Clujului”, a subliniat Dan Tarcea.

2.400

de autorizații de taxi există în Cluj în acest moment, limita maximă prevăzută de lege. Având în vedere că se refuză o mie de comenzi zilnic, e limpede că ar fi nevoie de o capacitate mai mare. ”Soluția este să se introducă mașini în regim ”private hire”, adică mașini cu șofer de închiriat”, este opinia lui Ioan Oprean.

La București, primarul Gabriela Firea caută să scoată aplicațiile din cotidian. La Cluj, este pe dos. Taximetriștii caută soluții smart pentru a ține pasul cu vremurile și cu serviciile alternate, tip Uber. ”Asta este calea de urmat, dar ne confruntăm cu rezistență din interior. Sunt mulți șoferi cu atitudini retrograde, care vor să vadă banii foșnind. Degeaba le spun că pierdem clienții buni dacă nu acceptăm plata prin aplicații, ei se opun. Primăria a dat Uber ca exemplu de bune practici și are dreptate. Ei au o problemă de autorizare, dar la tehnologie și calitatea serviciilor sunt competitivi”, a declarat patronul Nova Taxi.

Comenteaza