Tramvaiele de Arad câștigă în serie licitațiile din țară: Cluj, Oradea, Galați
- Scris de Ziua de Cluj
- 09 Feb 2021, 15:08
- Economie
- Ascultă știrea
Producătorul arădean Astra Vagoane Călători (AVC) înzestrează orașele mari din România cu garnituri noi de tramvai, după ce a câștigat tot ce se poate la Cluj-Napoca, Oradea sau Galați.
AVC a demarat producția tramvaielor pentru Galați, achiziția celor opt garnituri fiind finanțată din fonduri europene, conform Economica.net. Primăria Galați anunța că oferta declarată câștigătoare a acordului-cadru a fost depusă de AVC. Prețul total al ofertei este de 100 milioane de lei fără taxa pe valoarea adăugată, pentru 18 tramvaie noi, respectiv 5,5 milioane lei / unitate (preț unitar) x 18 unități (cantitatea maximă aferentă). Durata acordului este de 24 de luni.
Noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. Lungimea noilor tramvaie va fi cuprinsă între 17,5 m și 20 m, iar lățimea maximă va fi de 2,4 m. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani. În 2018, AVC a depus singura ofertă şi la licitaţia pentru tramvaie din Galaţi, după ce nu a avut competitori nici la Oradea şi Cluj.
Trei noi tramvaie produse de AVC au fost predate în decembrie, de către municipalitatea clujeană, Companiei de Transport Public (CTP). 24 de tramvaie noi circulă acum pe străzile din Cluj-Napoca. AVC a fost declarată drept câştigătoarea licitaţiei organizate de primărie şi de CTP privind livrarea a 24 de garnituri.
Valoarea totală a contractului s-a ridicat la 40 de milioane de euro. Preţul unui garnituri a fost de 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaiele Imperio sub licenţă Siemens care circulă pe străzile Clujului au culorile violet-gri.
Imperio a fost prezentat de AVC drept cel mai recent produs al firmei. Este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă produs în România, fiind destinat să înlocuiască vehiculele actuale uzate fizic şi moral din depourile din țară. E produs în cooperare cu Siemens şi are un design modern, la standardele tehnice actuale. Cu operare uni sau bidirecţională, are un interior spaţios în culori deschise, modificabil.