Un sfert dintre românii cu acces la internet îşi fac cumpărăturile online - studiu

Un sfert dintre românii cu acces la internet îşi fac cumpărăturile online - studiu
Un sfert dintre românii conectaţi la internet îşi fac cumpărăturile online, iar 70% se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare, conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.

"Cred că am ajuns la un punct de cotitură în comerţul din România. Practic, 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare", a declarat vicepreşedintele celui mai mare retailer online, emag.ro, Radu Apostolescu, într-un comunicat.

Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă şi în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 45-55 de ani, a căror pondere a ajuns la 15% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic în 2013, de la 10% în 2012, precum şi în rândul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comerţ electronic, în uşoară creştere faţă de anul trecut), potrivit studiului.

Categoria electroIT continuă să fie cea mai căutată de cumpărătorii online, anul trecut 20% din vânzările de produse electroIT fiind generate de comerţul online. Prin comparaţie, din tot retailul din România, cumpărăturile online au reprezentat doar 2%.

eMAG.ro este cel mai mare jucător local în domeniul comerţului online, cu afaceri de peste 150 milioane de euro în 2012.

 

Comenteaza