Un start-up clujean a lansat aplicația care-ți arată, în timp real, locurile disponibile la spălătoriile auto
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Dec 2018, 16:22
- Economie
- Ascultă știrea
Trei clujeni au lansat, în urmă cu câteva zile, aplicația WashMe, care le afișează utilizatorilor, în timp real, locurile libere la spălătoriile auto, oferindu-le, în același timp, și posibilitatea de a se programa la o dată și oră aleasă de ei.
Aplicația este disponibilă, pentru moment, doar pentru posesorii de telefoane cu sistem Android, dar și în varianta web, pe washme.ro.
Ideea aplicației a pornit de la o nevoie cu care se confruntă, în general, posesorii de autoturisme dintr-un oraș extrem de aglomerat, cum este Cluj-Napoca, povestește Alin Șutea, director executiv al companiei care a dezvoltat aplicația.
“E o situație cu care, cu siguranță, mulți s-au întâlnit: te grăbești să ajungi la un eveniment, îți dai seama că mașina e foarte murdară, așa că fugi de la o spălătorie la alta doar ca să-ți dai seama că peste tot sunt cozi infernale și tu ajungi la respectiva sindrofie tot cu praful pe mașină. Avem din ce în ce mai puțin timp pentru noi, iar statul la coadă la spălătoria auto este ultimul lucru pe care am vrea să îl facem. Am stat de suficiente ori la coadă, așa că am decis să ne ușurăm viața și nouă și clujenilor printr-o aplicației, care să îți arate, în timp real, spălătoriile libere din oraș. WashMe îți dă posibilitatea aceasta, iar, după ce ai făcut o rezervare, ai la dispoziție aproximativ 10-15 minute ca să ajungi la destinație. În cazul în care ești prevăzător, aplicația îți permite să îți faci o programare pentru data și ora la care dorești”, a explicat Șutea, fost ziarist la ZIUA de CLUJ timp de 10 ani.
Aplicația a fost construită de o echipă extinsă de șase oameni, iar bugetul a ajuns la câteva mii de euro. Dezvoltatorii WashMe spun că unul dintre obiectivele aplicației este transformarea Clujului într-un oraș mai curat, prin reducerea numărului de mașini prăfuite și murdare din trafic.
“Pentru un astfel de produs nu e suficient să ai doi sau trei oameni tehnici care să scrie codul din spate. Pornești de la o cercetare de piață, creezi un brand, designul ecranelor, iar, apoi, ajungi la campania de comunicare și marketing. Am avut o echipă extinsă de șase oameni, iar partea de development a durat aproape doi ani. De la început, am vrut să mutăm puțin munții din loc și să transformăm orașul într-unul mai curat. Noi considerăm că mașina poate fi și ea o carte de vizită, iar dacă e murdară și prăfuită în permanență, sigur nu vorbește de bine despre tine”, a mai spus directorul executiv al WashMe.
În ceea ce privește planurile de viitor, Șutea spune că în următoarea perioadă va fi lansată și aplicația pentru utilizatorii telefoanelor cu sistem de operare iOS, urmând ca, până la vară, soluția să fie implementată și în alte orașe din Transilvania, în primă fază.
“Nu am uitat de utilizatorii telefoanelor Apple, așa că ne dorim ca, în cât mai scurt timp, să ieșim și cu versiunea pentru iOS, la care deja se lucrează de zor. Cât despre planurile de extindere, sperăm ca, în prima parte a anului viitor, WashMe să fie disponibilă în cât mai multe orașe din Transilvania. Deja avem discuții cu mai multe companii și vrem să le concretizăm cât de repede”, a mai spus Alin Șutea.