Vacanţe cu ştaif şi sfaturi pentru călători la Touristica

Vacanţe cu ştaif şi sfaturi pentru călători la Touristica
Vacanţe de sezon în întreaga lume, cu reduceri de până la 30%, au fost prezentate pentru clujeni timp de trei zile la Polus Center.

Organizatorii târgului Touristica spun că interesul şi vânzările în domeniu sunt în continuă creştere încă din 2011, însă au avertizat asupra pericolelor ce se ascund în spatele chilipirurilor.

Cea de-a şasea ediţie a evenimentului a reunit în zona de food court a complexului comercial 55 de expozanţi din România şi din Ungaria. Între ofertele de la standuri s-au aflat destinaţii precum zona Bran, Straja, Băile Balvanyos, dar şi spa şi relaxare la Hajduszoboszlo sau la Debrecen. Au fost pachete pentru Litoralul Mării Negre, Delta Dunării. Nu au lipsit ofertele de turism monahal, vacanţe în Bulgaria, Turcia, Grecia ori Spania, pelerinaj în locurile sfinte sau excursii în mari capitale ale lumii. "Compania noastră a vândut 26% din totalul anului trecut pentru destinaţii în Turcia. Mai ales Antalya dar nu numai, încep să se vîndă şi bilete pentru zona Mării Egee, precum şi circuitele în Turcia. Pe locul doi a fost Grecia. Cred că în acest an această destinaţie e la concurenţă cu Bulgaria", a precizat Lucia Morariu, director general al companiei clujene Eximtur.

Urmează în top Spania, în creştere spectaculoasă. "Mai sunt câteva destinaţii care îşi menţin locul în preferinţele unor români, mă refer la Croaţia şi creşte mult Muntenegru. Bulgaria e o destinaţie apropiată, e un lucru ce începe să conteze foarte mult. Am observat că creşte apetitul românilor pentru consum în general şi pentru consumul de vacanţe", a apreciat Morariu.

Aceleaşi destinaţii se află şi în topul vânzărilor agenţiei de turism Filadelfia. "Destinaţiile preferate rămân clasicele Grecia, Turcia şi Bulgaria, pentru care preţurile sunt foarte accesibile", a declarat Lidia Sighiartău, manager la Filadelfia Turism. Pentru Grecia, firma a avut la târg sejururi pe cele mai importante insule sau Riviera Olimpului. Un pachet de şapte zile pe insula Thassos, cu cazare şi masă incluse în preţ, dar cu transport individual costă de la 62 euro de persoană. Pentru Bulgaria, se găsesc pachete cu transport cu autocarul, cu plecări săptămânale din Cluj, care pornesc de la 120 euro de persoană, cu cazare în hoteluri de 4*, all inclusive. "Tot mai mulţi caută oferte avantajoase ca preţ şi facilităţi în Republica Dominicană, Mexic sau Cuba. În topul vânzărilor din 2012 au fost destinaţiile exotice pentru care propunem un preţ de 1.388 de euro pentru două persoane, cu transport din Madrid, all inclusive în hotel de 5*", a adăugat Sighiartău.

Organizatorii evenimentului i-au îndemnat însă pe clujeni la prudenţă. "Nu lucraţi cu oricine şi nu vă bucuraţi la chilipiruri. Banii pe care îi economisiţi la achiziţionare s-ar putea să fie foarte scumpi după aceea. Cu vacanţa nu te joci. Nu preţul trebuie să fie pe primul loc, ci calitatea şi în special siguranţa. Muncim prea mult în timpul anului pentru această vacanţă, ne bucurăm prea mult pentru ea ca să ne permitem să o dăm pe mâna nepricepuţilor şi să ne bucurăm la tot felul de chilipiruri. Au fost foarte mulţi care anul trecut ajunşi în această situaţie au început să urle, dar ei erau cei care negociaseră şi puseseră în genunchi agentul de turism", a spus Dragoş Anastasiu, manager general al Eurolines România, fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România.

În privinţa Clujului, oficialii Touristica au apreciat că este un punct important în turismul ţării, mai ales în circuitele prin Transilvania, însă rămâne în continuare doar un oraş de tranzit. "E o problemă pe care o au multe locuri din România, inclusiv Bucureştiul. Cred că e o problemă de brand şi de publicitate, de a-ţi face cunoscut numele oraşului. Avem multe speranţe când vedem cum se dezvoltă activitatea aeroportului de aici. Totuşi, cred că este vital ca TAROM să aibă şi curse între Cluj şi Constanţa. Faci două ore până în Antalya, în timp ce ca să ajungi pe litoralul românesc îţi ia 14 ore", a spus Alin Burcea, fondator al ANAT, fost secretar de stat în Ministerul Turismului şi actual proprietar al agenţiei Paralela 45.

Comenteaza