Megasondajul PSD

Megasondajul PSD
Iată că o idee trăsnită se poate transforma într-un proces pozitiv. Conducerea PSD a decis o nevăzută. Să-şi aleagă preşedintele prin votul direct al celor cinci sute de mii de membri.

Şi unde mai pui că nu există decât un singur candidat. Această operaţiune este demnă de Cartea Recordurilor. Pe de altă parte, cineva, în acest partid, a fost foarte deştept. Procedura de alegere se transformă într-un megasondaj de opinie. O cercetare de piaţă cum nu s-a mai văzut. Cu şapte milioane de răspunsuri.

Fiecare membru al PSD, din oraşe şi sate, din centru şi din mahala, va primi câte 15 chestionare. Acestea vor trebui completate de 15 persoane. Dintre care cei mai mulţi sunt nemembri ai acestui partid. În total, ţinta este de şapte milioane de persoane. De persoane cu drept de vot. Ceea ce înseamnă că, în câteva zile, PSD va reuşi să efectueze cea mai amplă cercetare politică de piaţă din toate timpurile.

Nu ştiu cine a avut ideea, dar ea este de geniu. Cu condiţia de a fi finalizată. Şi de ce nu ar fi? Nu este prea greu pentru un activist PSD, indiferent cât de umil este acesta, să convingă 15 persoane să completeze un chestionar. Chiar dacă acest chestionar este destul de amplu. Şi este bine să fie aşa. PSD, peste câteva zile, are şansa să fie primul partid extrem de bine informat asupra aşteptărilor reale ale populaţiei.

Cu alte cuvinte, va împinge gradul de cunoaştere a acestor aşteptări dincolo de orizontul cu care ne-am obişnuit până acum. Până acum, din cercetările de piaţă făcute de cele circa 10 institute, toate lucrând cu maximum două reţele de operatori, sondaje prin care se pretinde mereu că sunt cercetaţi între 800 şi 3.000 de cetăţeni, aleşi într-un mod mai mult sau mai puţin sofisticat, ne-am cam obişnuit să aflăm câteva răspunsuri în care avem sau nu avem încredere.

Incertitudinea apare din sentimentul, din ce în ce mai pregnant, că aceste institute de cercetare de piaţă, lovite de criza financiară, completează uneori chestionarele în bucătărie. Nu pe stradă şi nici măcar la telefon. Şi scot rezultate pe care le doreşte clientul. Rezultatul este manipularea masivă a opiniei publice.

Dar care este orizontul obişnuit al acestor cercetări şi al acestor răspunsuri? Aflăm, dacă o fi adevărat, câtă încredere au oamenii în diversele instituţii ale statului. Cu ce partid şi cu ce lider politic doresc cetăţenii să meargă mai departe. Ce fenomene negative îi îngrijorează mai tare? Dacă România se îndreaptă într-o direcţie bună sau într-o direcţie greşită. Şi cam asta este tot. Cercetarea de piaţă proiectată de PSD, prima de acest fel în istorie, va fi amplă şi profundă. Şi sper, extrem de serioasă.

Fără să ştiu pot presupune că pentru formularea întrebărilor s-a făcut apel la sociologi de marca. Rezultatul, dacă treaba este dusă până la capăt, va fi că PSD devine primul partid din România absolut informat asupra stării de spirit a populaţiei. Va şti, cu adevărat, ce aşteaptă omul de la această clasă politică. Va şti care sunt obiectivele pe care trebuie să le urmărească, nu numai în campania electorală, ci şi în construcţia statului. Va şti cum să cucerească inima cetăţeanului.

Dacă va avea înţelepciunea de a urma şi onora, cu adevărat, dorinţele şi aspiraţiile naţiunii. PSD devine, astfel, primul partid care are o şansă reală de a se moderniza şi de a recâştiga alegerile, după un întreg ciclu electoral în care s-a aflat la putere. Iată, aşadar, că din frontul stângii ne mai vin şi veşti bune. Şi asta chiar în plin circ al desemnării noului preşedinte.

Comenteaza