6.099 de elevi din Cluj vor susține probele scrise din cadrul simulării examenului de Evaluarea Națională
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 12:01
- Educaţie
- Ascultă știrea

În perioada 17-19 martie 2025, elevii claselor a VIII-a vor susține probele scrise în cadrul simulării examenului de Evaluarea Națională, sesiunea martie 2025. Din totalul celor 6.099 de elevi ai claselor a VIII-a, 3314 de elevi sunt din municipiul Cluj-Napoca.
Simularea examenului de Evaluare Națională pentru elevii claselor a VIII-a începe luni, 17 martie 2025, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Marți, 18 martie 2025, se va desfășura proba scrisă la Matematică, iar miercuri, 19 martie 2025, va avea loc proba scrisă la Limba și literatura maternă.
La nivelul județului Cluj simularea examenului de Evaluare Națională se va desfășura în 112 unități de învățământ preuniversitar, dintre care 45 de unități de învățământ sunt din municipiul Cluj-Napoca. În conformitate cu prevederile O.M.E.C., nr.6479/30.08.2024, privind organizarea simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2024–2025, notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/părintelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.
Rezultatele simulării vor fi comunicate, individual, elevilor, de către cadrele didactice care predau la clasă, în data de 31 martie 2025.
Probele încep la ora 9:00, iar accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Elevii vor fi așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, pe centru de examen. Timpul alocat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte. Toate sălile de clasă în care se vor susține probele scrise din cadrul simulării examenului de Evaluare Națională 2025 sunt dotate cu sisteme de supraveghere video și audio.
Pentru rezolvarea subiectelor, elevii claselor a VIII-a vor folosi numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor și a desenelor poate fi folosit și creion negru.
Și în această sesiune a simulării examenului de Evaluare Națională lucrările elevilor de la fiecare probă de examen vor fi scanate și încărcate pe platforma națională destinată evaluării digitalizate a lucrărilor scrise, urmând ca acestea să fie evaluate, aleatoriu, de către profesori evaluatori, din alte județe, decât cel de proveniență a lucrărilor. Rezultatele obținute de elevi la simularea examenului de Evaluare Națională, sesiunea martie 2025, se analizează la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar, în care acestea s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri imediate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
În acord cu prevederile legale în vigoare, comisiile din unitățile de învățământ preuniversitar în care se desfășoară simulările examenelor naționale îndeplinesc atribuții specifice și asigură organizarea și desfășurarea optimă a întregului proces. Elevii cu cerințe educaționale speciale beneficiază de adaptări specifice tipului de deficiență, conform prevederilor Procedurii cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neuro-dezvoltare, care susțin examenele naționale – sesiunea 2025.
Programele de examen valabile pentru examenul național de Evaluare Națională 2025 pot fi consultate prin accesarea următorului link: http://subiecte.edu.ro/2025/simulare/legislatie/
„Simularea examenului de Evaluarea Națională constituie o oportunitate pentru elevi de a se afla în situația de examen, de a se acomoda cu condițiile de desfășurare a examenului, cu structura subiectelor, cu completarea datelor pe foile tipizate de examen, dozarea timpului destinat rezolvării subiectelor și a emoțiilor, oferind, atât lor, cât și cadrelor didactice un feed-back obiectiv asupra nivelului de cunoștințe și competențe și posibilitatea reglării demersului didactic pentru perioada rămasă până la data desfășurării examenului. Totodată, modalitatea de evaluare digitalizată reprezintă un examen pe care inclusiv cadrele didactice trebuie să îl promoveze, astfel încât, în vară, la momentul examenelor propriu- zise, să nu existe disfuncționalități din punct de vedere organizatoric - cadrele didactice să utilizeze cu ușurință platforma digitală de evaluare a examenelor naționale, fie în calitatede operatori, având atribuții în scanarea și încărcarea în platformă a lucrărilor elevilor, fie în calitate de evaluatori”, a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.