Metodologia pentru ocuparea posturilor de inspectori scolari generali, în dezbatere publică

Metodologia pentru ocuparea posturilor de inspectori scolari generali, în dezbatere publică
Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică metodologia pentru ocuparea prin concurs a funcţiilor de inspector şcolar general, inspector adjunct şi director al casei corpului didactic, noutatea principală fiind că de acum încolo, proba scrisă şi interviul vor fi monitorizate video.

Ministerul Educaţiei a lansat luni, în dezbatere publică, pe edu.ro, metodologia privind ocuparea prin concurs a funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct şi director al casei corpului didactic.

Noua metodologie se aseamănă cu cea veche, însă faţă de vechiul document din 2011 apar câteva noutăţi. Spre exemplu, testul grilă şi probele de interviu vor fi monitorizate video, astfel încât, în caz de contestaţie, să se poată verifica cum s-au desfăşurat acestea, a explicat purtătorul de cuvânt al Ministerului Educaţiei, Mirabela Amarandei, potrivit mediafax.ro.

De asemenea, o persoană care în prezent ocupă funcţia de inspector şcolar general, inspector şcolar general-adjunct sau director al Casei Corpului Didactic şi nu s-a prezentat la concurs, nu va putea ocupa prin delegare funcţia în cazul în care rămâne vacantă. Totodată, nicio persoană care nu a promovat concursul nu va putea fi numită în funcţia de inspector şcolar general sau adjunct.

„O altă noutate este că testul grilă nu va conţine doar elemente de management educaţional ci şi de legislaţie şcolară. De asemenea, durata testului grilă creşte de la 30 la 50 de minute. Nu în ultimul rând, bibliografia a fost modificată", a spus Amarandei.

O altă modificare apare la punctajele pentru evaluarea CV-ului, care sunt detaliate în metodologia aferentă, „asigurându-se astfel o evaluare unitară în cadrul comisiei de concurs a tuturor CV-urilor depuse, aceeaşi situaţie fiind şi pentru elementele cuprinse în oferta managerială şi punctajele aferente", a mai detaliat Amarandei.

În rest, potrivit metodologiei, la concurs poate candida personalul didactic din învăţământ cu grad didactic I şi titlu ştiinţific de doctor şi care a obţinut calificativul „foarte bine" în ultimii cinci ani şcolari încheiaţi şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent.

De asemenea, candidaţii trebuie să aibă recomandare privind calităţile profesionale şi manageriale, trebuie să fie absolvenţi al unei instituţii de învăţământ superior cu diplomă de licenţă, să fie membri al corpului naţional de experţi în managementul educaţional, să aibă o vechime de cel puţin opt ani în sistem, dintre care ultimii cinci să-i fi pretrecut în învăţământ în ultimii 10 ani.

Nu în ultimul rând, candidaţii nu au voie să fi desfăşurat poliţie politică sau să fi fost suspendaţi din vreo funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală. De asemenea, candidatul trebuie să aibă vârsta cu cel puţin patru ani mai mică decât vârsta legală de pensionare, la data susţinerii concursului.

Concursul pentru ocuparea funcţiilor constă în trei probe, potrivit metodologiei. Este vorba de evaluarea Curriculumului Vitae (CV), rezolvarea unui test-grilă utilizând calculatorul, în maximum 50 de minute, şi susţinerea unui interviu în faţa comisiei de concurs. Noutatea este că de acum încolo, testul grilă şi interviul vor fi monitorizate video.

„În condiţiile în care, după finalizarea concursului, rămân vacante funcţii de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic, ocuparea acestora se poate realiza prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv sau se pot delega atribuţiile specifice funcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare", se mai arată în metodologia pusă în dezbatere publică.

 

Comenteaza