Schimbări în Educaţie. Patru tipuri de BAC şi o probă nouă

Schimbări în Educaţie. Patru tipuri de BAC şi o probă nouă

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a făcut, vineri, în cadrul evenimentului de lansare a viziunii sistemice "Educaţia de uneşte", o serie de propuneri pentru reorganizarea sistemului de educaţie, printre care şi introducerea a patru tipuri de bacalaureat.

Potrivit ministrului, Bacalaureatul pentru studiile teoretice (științe), cel pentru studiile socio-umaniste și cel pentru studii vocaționale va conține proba de ”creativitate, cunoștințe, abilități, aptitudini și atitudini”. 

Proba propusă ar urma să integreze mai multe discipline, oferind o imagine despre informaţiile acumulate de elev şi modul în care poate să le folosească în practică.

Precizările au fost făcute după ce, în cadrul evenimentului de lansare a viziunii sistemice "Educaţia de uneşte", ministrul a făcut o serie de propuneri pentru reorganizarea sistemului de educaţie, vizând inclusiv introducerea a patru tipuri de bacalaureat:

  • Bac T (tehnologic)
  • Bac A1 (pentru absolvenţii programelor de studii liceale de ştiinţe)
  • Bac A2 (pentru absolvenţii programelor de studii liceale socio-umaniste)
  • Bac V (pentru absolvenţii programelor de studii liceale vocaţionale)

"Eu cred că obligaţia noastră este să dezvoltăm un învăţământ creativ. Un om care nu produce idei, un om care nu este capabil să fie creativ în fiecare zi, nu se poate ridica de la orizontală, metaforic vorbind. De aceea, eu cred că obligaţia învăţământului este să pună accent pe creativitatea elevului. Să nu omoare creativitatea prin autoritate excesivă, să îl lase pe elev să producă idei în clasă, să caute soluţii, chiar dacă nu întotdeauna soluţia cu care vine elevul este perfectă sau cea bună. Dar el a gândit soluţia aceea. Trebuie să îl determinăm să gândească, să îi formăm aceste mecanisme. Această probă este văzută ca o probă care integrează mai multe discipline şi care ne arată nouă dacă cel şcolit a înţeles ceea ce i s-a predat, a înţeles ceea ce a acumulat în cunoaştere şi poate să folosească aceste acumulări în practică. (...) Încercăm să ne uităm puţin pe organigrama ministerului şi chiar să avem acolo o structură care să se ocupă de această latură a creşterii puterii de imaginaţie, de creativitate, de inovare a elevilor", a explicat ministrul.

Comenteaza