Trei cercetătoare de la UBB Cluj, printre autorii unui studiu internațional de psihologie publicat în Nature Human Behaviour
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 12:39
- Educaţie
- Ascultă știrea
 
                                                                    Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este reprezentată de trei cercetătoare în cadrul unui studiu internațional de psihologie cognitivă și lingvistică, publicat recent în reputata revistă Nature Human Behaviour.
O echipă internațională de cercetători, în care Universitatea Babeş-Bolyai este reprezentată prin prof. Oana David, director al International Institute for Mental Health, lect. univ. dr. Renata Heilman și lect. univ. dr. Raluca Coparndean din cadrul Departamentului de Psihologie, iar Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, este reprezentată de Lect. dr. Andrei Dumbravă, semnează în revista Nature Human Behaviour un studiu de referință în psihologia cognitivă și lingvistică: “Measuring the Semantic Priming Effect Across Many Languages” - arată ANC, într-un mesaj publicat pe Facebook, că la cercetare au participat peste 25.000 de persoane din 19 culturi diferite.
Studiul „Measuring the Semantic Priming Effect Across Many Languages” , la care au participat peste 25.000 de persoane din 19 culturi diferite, reprezintă „una dintre cele mai ample explorări realizate vreodată asupra modului în care mintea umană asociază semnificațiile cuvintelor”, potrivit ANC.
Sursa citată precizează că studiul confirmă că efectul de priming semantic, adică reacția mai rapidă la cuvinte asociate semantic - de exemplu, “soare-lumină”, comparativ cu altele fără legătură “soare-carte”, este un fenomen robust și universal detectabil.
"Totodată, modelele statistice indică o variabilitate semnificativă între limbi, semn că procesele de acces semantic nu au aceeași intensitate peste tot, ci reflectă particularități culturale și structurale ale limbilor lumii. Cercetarea oferă astfel o imagine unică asupra modului în care gândirea și limbajul se articulează în rețelele cognitive ale vorbitorilor din culturi diferite", explică ANC.












 
                        
                        
                        
                      