UBB Cluj, pe locul 1 în Metarankingul instituţiilor de învăţământ superior din România. UMF şi UTCN, în top 10
- Scris de Ziua de Cluj
- 09 Mai 2024, 09:06
- Educaţie
- Ascultă știrea
Ministerul Educaţiei a publicat miercuri Metarankingul Naţional pe anul 2023 al instituţiilor de învăţământ superior.
Potrivit Ministerului Educaţiei, Metarankingul Naţional este un mecanism de evaluare şi ierarhizare a universităţilor din România, bazat pe analiza unor clasamente universitare internaţionale recunoscute la nivel global de către International Ranking Expert Group, Inventory of International Rankings (IREG).
Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti şi Universitatea Politehnica din Bucureşti ocupă primele trei locuri în Metarankingul Naţional pe anul 2023 al instituţiilor de învăţământ superior.
Locul patru este ocupat de Universitatea de Medicină şi Farmacie "Carol Davila" din Bucureşti, locul cinci de Universitatea de Medicină şi Farmacie "Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca, iar locul şase de Universitatea "Transilvania" din Braşov.
Pe locul şapte se află Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, pe locul opt Universitatea de Vest din Timişoara, pe locul nouă Academia de Studii Economice din Bucureşti, iar pe locul zece Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.
"Metarankingul reprezintă un instrument de analiză precis şi imparţial, care promovează alocarea echitabilă a finanţării cercetării universitare pe baza performanţei dovedite şi identificarea nevoilor pentru atingerea şi susţinerea excelenţei în educaţie şi cercetare", transmite Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă, citat de Agerpres.
Potrivit sursei citate, obiectivele specifice ale Metarankingului Naţional vizează identificarea instituţiilor de învăţământ superior performante din punct de vedere al activităţii ştiinţifice şi al contribuţiei lor la comunitatea academică internaţională, reflectată prin prezenţa în cele mai importante clasamente internaţionale ale universităţilor europene şi occidentale, precum şi ierarhizarea acestora pe baza punctajului obţinut în urma aplicării metodologiei standardizate aferente exerciţiului naţional de metaranking.
De asemenea, se urmăreşte să se ofere un instrument de analiză adecvat pentru managementul academic naţional, un instrument cât mai obiectiv şi transparent care poate fi folosit pentru a obţine o viziune mai clară şi mai cuprinzătoare asupra impactului universităţilor româneşti în cadrul comunităţii academice internaţionale şi luarea unor decizii mai informate şi mai eficiente în ceea ce priveşte finanţarea cercetării în instituţiile de învăţământ superior.