Soluţii pentru fluidizarea traficului auto pe durata şantierului la Podul Traian
- Scris de Ziua de Cluj
- 28 Aug 2016, 14:38
- Eveniment
- Ascultă știrea

Astfel, o mare parte din traficul auto s-a mutat pe Podul Horea, în orele de vârf străzile din împrejurimi fiind foarte aglomerate. Circulaţia va fi şi mai afectată odată cu începerea noului an şcolar, pe strada Horea existând mai multe unităţi de învăţământ.
Clujeanul Călin Câmpean propune municipalităţii câteva soluţii pentru fluidizarea traficului auto pe Podul Horea şi pentru a evita blocajele în intersecţiile Dacia-Dragalina-Horea şi Piaţa Mihai Viteazu - Regele Ferdinand - Horea:
1. Interzicerea virajului stânga dinspre George Bariţiu spre Horea, cu excepţia tramvaielor; maşinile care vin de pe Bariţiu şi vor să ajungă pe Horea pot ocoli prin Piaţa Mihai Viteazu sau pot folosi rutele alternative pe strada Mamaia sau Regele Ferdinand.
2. Interzicerea virajului stânga dinspre Piaţa Mihai Viteazu, latura nordică, spre strada Regele Ferdinand; maşinile care vor sa ajungă pe Regele Ferdinand pot folosi Bd. 21 Decembrie 1989
3. Interzicerea virajului dreapta dinspre strada Dacia spre Horea; maşinile care vin de pe strada Traian şi vor să ajungă pe Horea pot folosi traseul Decebal- Acad. David Prodan
4. Sincronizarea semafoarelor de la intersecţiile Dacia-Dragalina-Horea (SN) şi Piaţa Mihai Viteazu-Regele Ferdinand-Horea (SS) după cum urmează:
a. La timpul 1, SN are verde pentru maşinile care vin de pe strada Dacia şi merg în toate direcţiile, precum şi la pietonii care traverseaza strada Horea; SS are verde pentru maşinile care vin dinspre strada Horea şi merg în toate direcţiile, verde la maşinile care vin pe latura nordică a Pieţei Mihai Viteazu dinspre I.P Voitesti, verde intermitent la maşinile care virează dreapta de pe Regele Ferdinand şi verde la pietonii care traversează strada George Bariţiu
b. La timpul 2, SN are verde pentru maşinile care vin pe strada Horea dinspre Gară şi merg înainte sau la dreapta, verde pentru maşinile care vin pe podul Horea dinspre Piaţa Mihai Viteazul şi verde la pietonii care traversează străzile Dragalina şi Dacia; SS are verde pentru maşinile care vin dinspre strada Horea şi merg în toate direcţiile, verde la maşinile care vin pe latura nordică a Pieţei Mihai Viteazu dinspre I.P Voitesti şi verde la pietonii care traversează strada George Baritiu
c. La timpul 3, SN are verde pentru maşinile care vin de pe podul Horea şi merg înainte sau spre stânga, verde pentru maşinile care vin de pe Dragalina şi virează dreapta şi verde la pietonii care traversează strada Dacia; SS are verde pentru maşinile care vin dinspre strada Regele Ferdinand şi merg în toate direcţiile, precum şi la pietonii care traversează Piaţa Mihai Viteazu. Şi semaforul de la trecerea de pietoni de la cinema Florin Piersic trebuie să fie verde pe acest interval.
d. La timpul 4, SN are verde pentru maşinile care vin de pe strada Dragalina şi merg la stânga sau la dreapta, verde la maşinile de pe Horea cară virează dreapta şi verde la pietonii care traversează strada Dacia; SS are verde pentru maşinile care vin dinspre strada George Bariţiu şi merg înainte sau la dreapta, verde pentru maşinile care vin din Piaţa Mihai Viteazu şi merg înainte sau la dreapta şi verde la pietonii care traversează străzile Horea şi Regele Ferdinand; ultimele 10 secunde ale SS vor fi rezervate tramvaiului care face virajul stânga dinspre George Bariţiu.
5. Ca măsură complementară, se poate interzice virajul stânga dinspre podul Horea spre strada Emil Racoviţă (cu excepţia mijloacelor de transport în comun), pentru a nu bloca linia de tramvai de pe podul Horea pe sensul spre Gară. Accesul pe Emil Racoviţă se poate face pe traseul Cloşca-Decebal-Dacia, iar în Gruia pe rutele alternative Mecanicilor si C.A. Rosetti.
6. De asemenea este necesara prezenţa agenţilor Politiei Rutiere în toate intersecţiile din jurul Pieţei Mihai Viteazu.
Amintim căPodul Traian va fi demolat în întregime şi construit unul nou cu patru benzi de circulație rutieră, două piste pentru bicicliști și două trotuare pietonale.
Lucrările vor fi realizate de firma Diferit SRL, iar valoarea contractului încheiat este de 6,5 milioane de lei.