Facturile, achitate cu poştaşul
- Scris de Bianca Felseghi
- 04 Sep 2010, 00:25
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Clujenii îşi pot plăti contractele la Electrica, telefonul sau cablul fără să iasă din casă şi fără să intre pe internet.
Dacă majoritatea clujenilor care s-au săturat să stea la cozi pentru a-şi plăti facturile au recurs la sistemul care permite plata on-line, poştaşii clujeni propun clienţilor o nouă modalitate de achitare a facturilor pentru utilităţi: direct la uşa consumatorilor.
“Am dezvoltat un sistem de încasare a plăţii utilităţilor prin intermediul factorilor poştali. Practic, fiecare cetăţean îşi poate plăti facturile la ghişeele noastre, pentru acele societăţi cu care Poşta Română are contracte de parteneriat. Electrica, Romtelecom, UPC, RDS, în aceste zile negociem şi cu E.ON Gaz. Însă acum factorii poştali pot încasa, pe bază de chitanţă, direct de la om de-acasă banii”, a explicat Ovidiu Călin, directorul Centrului Regional de Poştă Cluj.
Serviciul de poştaş utilitar a fost dezvoltat mai ales la nivel rural, unde nu există oficii poştale sau ghişee ale societăţilor furnizoare de servicii menţionate. “Vom extinde acest serviciu şi la nivel urban, împreună cu sistemul de POS-uri (terminal de plată cu cardul - n. red.) mobile”, a mai explicat Călin. El a arătat şi că principalii beneficiari ai acestor programe sunt pensionarii. În judeţul Cluj există circa 370 de poştaşi, în timp ce la nivel regional sunt 1.860.
“Ieri a venit poştăriţa să aducă corespondenţa şi a întrebat dacă nu vrem să ne plătească şi factura de curent. Mai ales că va primi şi ea un mic comision din asta. Am zis că merită să încercăm”, a declarat Adriana Chira, o localnică din Baciu. “Trebuie văzut la contabilitate dacă există o îmbunătăţire la plăţile prin poştă, însă o astfel de analiză e foarte greu de apreciat, mai ales că toate încasările noastre din rural vin prin poştă, dar e o metodă benefică”, a declarat Celina Frâncu, purtătorul de cuvânt al Departamentului de Facturare din cadrul Electrica Transilvania Nord.
Nu este prima dată când poştaşii clujeni încearcă să rivalizeze cu serviciile financiar-bancare de pe piaţă. În urmă cu un an, Ovidiu Călin anunţa că poştaşii din cele şase judeţe ale regiunii vor fi dotaţi cu POS-uri mobile ca să încaseze facturile direct la domiciliul clientului, într-un proiect-pilot al Companiei Naţionale Poşta Română, prin care se vizează extinderea şi diversificarea serviciilor oferite.
“E vorba de un proiect-pilot pe Regionala Cluj. De la sfârşitul lunii septembrie, vor intra POS-urile mobile. Fiecare factor poştal va primi un POS mobil cu care va încasa, la domiciliul clientului, tot ce înseamnă factură cu care are contract Poşta Română, şi aici mă refer la Electrica, Romtelecom, Vodafone, Orange. Cu acest POS mobil dotat cu scanner va merge acasă la cetăţean şi va prelua tot ce înseamnă aceste prestaţii. Este vorba de 1.200 de POS-uri pe Regionala Cluj”, declara Calin. Cu toate acestea, proiectul este încă în stare de implementare.
Poştaşii schimbă bicicletele pe motoscutere
În anul 2008, Poşta Română a dat startul proiectului “Poştaşi pe motoscutere”, destinat îmbunătăţirii timpilor de circulaţie a corespondenţei şi revitalizării segmentului de curierat rapid. Astfel au fost achiziţionate şi împărţite în teritoriu 36 de motoscutere pentru o reţea de circa 7.100 de oficii poştale, grupate în zece direcţii regionale şi aproximativ 35.000 de salariaţi. La Cluj, doar cinci poştaşi au fost fericiţi să obţină câte un motoscuter.
“Am dezvoltat un sistem de încasare a plăţii utilităţilor prin intermediul factorilor poştali. Practic, fiecare cetăţean îşi poate plăti facturile la ghişeele noastre, pentru acele societăţi cu care Poşta Română are contracte de parteneriat. Electrica, Romtelecom, UPC, RDS, în aceste zile negociem şi cu E.ON Gaz. Însă acum factorii poştali pot încasa, pe bază de chitanţă, direct de la om de-acasă banii”, a explicat Ovidiu Călin, directorul Centrului Regional de Poştă Cluj.
Serviciul de poştaş utilitar a fost dezvoltat mai ales la nivel rural, unde nu există oficii poştale sau ghişee ale societăţilor furnizoare de servicii menţionate. “Vom extinde acest serviciu şi la nivel urban, împreună cu sistemul de POS-uri (terminal de plată cu cardul - n. red.) mobile”, a mai explicat Călin. El a arătat şi că principalii beneficiari ai acestor programe sunt pensionarii. În judeţul Cluj există circa 370 de poştaşi, în timp ce la nivel regional sunt 1.860.
“Ieri a venit poştăriţa să aducă corespondenţa şi a întrebat dacă nu vrem să ne plătească şi factura de curent. Mai ales că va primi şi ea un mic comision din asta. Am zis că merită să încercăm”, a declarat Adriana Chira, o localnică din Baciu. “Trebuie văzut la contabilitate dacă există o îmbunătăţire la plăţile prin poştă, însă o astfel de analiză e foarte greu de apreciat, mai ales că toate încasările noastre din rural vin prin poştă, dar e o metodă benefică”, a declarat Celina Frâncu, purtătorul de cuvânt al Departamentului de Facturare din cadrul Electrica Transilvania Nord.
Nu este prima dată când poştaşii clujeni încearcă să rivalizeze cu serviciile financiar-bancare de pe piaţă. În urmă cu un an, Ovidiu Călin anunţa că poştaşii din cele şase judeţe ale regiunii vor fi dotaţi cu POS-uri mobile ca să încaseze facturile direct la domiciliul clientului, într-un proiect-pilot al Companiei Naţionale Poşta Română, prin care se vizează extinderea şi diversificarea serviciilor oferite.
“E vorba de un proiect-pilot pe Regionala Cluj. De la sfârşitul lunii septembrie, vor intra POS-urile mobile. Fiecare factor poştal va primi un POS mobil cu care va încasa, la domiciliul clientului, tot ce înseamnă factură cu care are contract Poşta Română, şi aici mă refer la Electrica, Romtelecom, Vodafone, Orange. Cu acest POS mobil dotat cu scanner va merge acasă la cetăţean şi va prelua tot ce înseamnă aceste prestaţii. Este vorba de 1.200 de POS-uri pe Regionala Cluj”, declara Calin. Cu toate acestea, proiectul este încă în stare de implementare.
Poştaşii schimbă bicicletele pe motoscutere
În anul 2008, Poşta Română a dat startul proiectului “Poştaşi pe motoscutere”, destinat îmbunătăţirii timpilor de circulaţie a corespondenţei şi revitalizării segmentului de curierat rapid. Astfel au fost achiziţionate şi împărţite în teritoriu 36 de motoscutere pentru o reţea de circa 7.100 de oficii poştale, grupate în zece direcţii regionale şi aproximativ 35.000 de salariaţi. La Cluj, doar cinci poştaşi au fost fericiţi să obţină câte un motoscuter.
DISTRIBUIE
Comenteaza