A patra jertfă de sânge pe asfaltul autostrăzii FOTO
- Scris de Bianca Felseghi
- 25 Oct 2010, 23:34
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Autostrada Transilvania se clădeşte pe vieţi umane: al patrulea muncitor de pe magistrala care urmează să lege Borşul de Braşov a murit, fiind strivit de un camion al Bechtel la kilometrul 0 - Luna.
Tragedia s-a petrecut în jurul orei 11:00, în zona sensului giratoriu amenajat la ieşirea din municipiul Câmpia Turzii, pentru accesul la viitoarea autostradă: un maistru a fost călcat de o autospecială plină cu apă, care se pregătea să efectueze marcajele.
Bărbatul, în vârstă de 43 de ani, era angajat al Bechtel şi încerca să dirijeze două cisterne cu apă, model american, proprietate ale companiei constructoare. Şoferul aflat la volanul uneia dintre ele, care efectua o manevră de mers cu spatele, a trecut pur şi simplu peste colegul său pieton aflat într-o zonă cu vizibilitate redusă. Omul nu a mai putut fi salvat. La faţa locului s-au deplasat Poliţia Câmpia Turzii, procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda, dar şi reprezentanţi ai companiei americane. Cumplitul accident este cu atât mai surprinzător cu cât s-a petrecut în plină zi, iar maşina avea semnalele sonore pornite.
“Din primele informaţii este vorba de un accident de muncă, am trimis o echipă în teren”, a declarat Emilian Roşca, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) al judeţului Cluj. Oficialii Bechtel au trimis presei un comunicat în care îşi exprimă regretul pentru “tragicul eveniment”. “Suntem alături de familia şi apropiaţii acestuia. Colaborăm cu autorităţile competente în derularea investigaţiilor ce se impun şi, în acelaşi timp, întreprindem o anchetă internă. Vom furniza mai multe informaţii în scurt timp, în urma discuţiilor cu autorităţile”, se arată în comunicara Bechtel.
Accidentul mortal de ieri de la Luna nu este singurul petrecut pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania. Anul trecut, tot în luna octombrie, doi muncitori care lucrau pe şantier au murit după ce au căzut de la înălţime. Accidentul s-a petrecut la kilometrul 31, unde un muncitor care lucra la un pod în zona Crăieşti a căzut de la o înălţime de şapte metri. Acesta a fost transportat de urgenţă la spital, unde a decedat în cursul nopţii. Muncitorul avea 44 de ani şi lucra la o firmă subcontractantă a Bechtel. Cel de-al doilea accident mortal s-a petrecut în zona nodului rutier de la Gilău.
Un muncitor lucra la montarea bordurilor la viaduct împreună cu alţi trei colegi şi a căzut de la o înălţime de 20 de metri. ITM Cluj a declanşat anchetă în ambele cazuri, în timp ce, câteva zile mai târziu, un alt muncitor a căzut tot în zona viaductului de la Gilău, fiind rănit. În 2007, un lucrător pe şantierul de la Săvădisla, care încerca să remedieze o pană la o macara ce ridica grinzi pentru un pod, a fost strivit de o structură de beton. ITM a sesizat instanţa cu privire la toate cele trei accidente mortale, însă Bechtel a reuşit să obţină anularea amenzii primite în cazul muncitorului mort la Săvădisla. În ceea ce priveşte dublul accident din octombrie 2009, ancheta Parchetului se află încă în curs de desfăşurare.
Fotografii de Eugen Olariu
Bărbatul, în vârstă de 43 de ani, era angajat al Bechtel şi încerca să dirijeze două cisterne cu apă, model american, proprietate ale companiei constructoare. Şoferul aflat la volanul uneia dintre ele, care efectua o manevră de mers cu spatele, a trecut pur şi simplu peste colegul său pieton aflat într-o zonă cu vizibilitate redusă. Omul nu a mai putut fi salvat. La faţa locului s-au deplasat Poliţia Câmpia Turzii, procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda, dar şi reprezentanţi ai companiei americane. Cumplitul accident este cu atât mai surprinzător cu cât s-a petrecut în plină zi, iar maşina avea semnalele sonore pornite.
“Din primele informaţii este vorba de un accident de muncă, am trimis o echipă în teren”, a declarat Emilian Roşca, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) al judeţului Cluj. Oficialii Bechtel au trimis presei un comunicat în care îşi exprimă regretul pentru “tragicul eveniment”. “Suntem alături de familia şi apropiaţii acestuia. Colaborăm cu autorităţile competente în derularea investigaţiilor ce se impun şi, în acelaşi timp, întreprindem o anchetă internă. Vom furniza mai multe informaţii în scurt timp, în urma discuţiilor cu autorităţile”, se arată în comunicara Bechtel.
Accidentul mortal de ieri de la Luna nu este singurul petrecut pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania. Anul trecut, tot în luna octombrie, doi muncitori care lucrau pe şantier au murit după ce au căzut de la înălţime. Accidentul s-a petrecut la kilometrul 31, unde un muncitor care lucra la un pod în zona Crăieşti a căzut de la o înălţime de şapte metri. Acesta a fost transportat de urgenţă la spital, unde a decedat în cursul nopţii. Muncitorul avea 44 de ani şi lucra la o firmă subcontractantă a Bechtel. Cel de-al doilea accident mortal s-a petrecut în zona nodului rutier de la Gilău.
Un muncitor lucra la montarea bordurilor la viaduct împreună cu alţi trei colegi şi a căzut de la o înălţime de 20 de metri. ITM Cluj a declanşat anchetă în ambele cazuri, în timp ce, câteva zile mai târziu, un alt muncitor a căzut tot în zona viaductului de la Gilău, fiind rănit. În 2007, un lucrător pe şantierul de la Săvădisla, care încerca să remedieze o pană la o macara ce ridica grinzi pentru un pod, a fost strivit de o structură de beton. ITM a sesizat instanţa cu privire la toate cele trei accidente mortale, însă Bechtel a reuşit să obţină anularea amenzii primite în cazul muncitorului mort la Săvădisla. În ceea ce priveşte dublul accident din octombrie 2009, ancheta Parchetului se află încă în curs de desfăşurare.
Fotografii de Eugen Olariu
DISTRIBUIE
Comenteaza