Defecţiunea tehnică, principala supoziţie în cazul prăbuşirii MiG-ului
- Scris de Bianca Felseghi
- 04 Noi 2010, 01:02
- Eveniment
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Echipa de specialişti în aviaţie a încheiat ieri cercetarea de teren în cazul MiG-ului prăbuşit în apropiere de Baza Aeriană 71 Luna. Rezultatele sunt aşteptate într-o săptămână.
Echipa de anchetatori specialişti în aviaţie formată din ordin al ministrului Apărării Naţionale pentru a investiga tragedia de la Călăraşi-Gară, judeţul Cluj, a terminat ieri de prelevat probele de teren şi a trimis datele spre analiză la Bucureşti. Luni, doi piloţi militari din cadrul Bazei Aeriene 71 Luna şi-au pierdut viaţa după ce avionul în care se aflau, un MiG 21 Lancer, a căzut la un kilometru de pistă.
“Deocamdată, s-a făcut o culegere a probelor din teren, nu se poate avansa nici o ipoteză. Echipa tehnică formată din specialişti în aviaţie a remis azi (ieri - n. red.) la Bucureşti datele din teren, iar rezultatele sunt aşteptate în maximum o săptămână”, a declarat locotenent-colonelul Liviu Lascu, procurorul de caz desemnat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Militar Cluj, la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale (MApN). Cu toate acestea, datele preliminare par să încline către varianta unei defecţiuni tehnice, susţin surse din cadrul MApN, mai ales că cei doi căpitani-comandori, Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram, avea la activ peste 1.000 de ore de zbor de zi şi de noapte, iar zborul fatal din 1 noiembrie a fost unul uşor din punct de vedere tehnic. Azi, de la ora 14:00, vor avea loc funeraliile pilotului Laurenţiu Chiriţă, în cimitirul Câmpia Turzii.
El va fi înmormântat cu onoruri militare. Surse ale ZIUA de CLUJ indică faptul că în ziua tragediei, soţia căpitan-comandorului Chiriţă, angajată şi ea în cadrul Bazei Militare Luna, se afla în apropierea turnului de control şi a auzit ultimele cuvinte ale soţului ei. Ieri a fost înmormântat pilotul Sorin Avram, în Cimitirul Central din Târgu-Mureş, în prezenţa ministrului Apărării, Gabriel Oprea. Un avion de tip MiG 21 Lancer s-a prăbuşit luni în apropiere de Turda, după ce a încheiat un zbor de evaluare a condiţiilor meteo în vederea efectuării de antrenamente. Cei doi piloţi aflaţi la la dubla comandă a aparatului de zbor nu au reuşit să se catapulteze şi au murit după ce avionul s-a izbit de sol şi a explodat. Zborul a durat opt minute.
“Deocamdată, s-a făcut o culegere a probelor din teren, nu se poate avansa nici o ipoteză. Echipa tehnică formată din specialişti în aviaţie a remis azi (ieri - n. red.) la Bucureşti datele din teren, iar rezultatele sunt aşteptate în maximum o săptămână”, a declarat locotenent-colonelul Liviu Lascu, procurorul de caz desemnat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Militar Cluj, la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale (MApN). Cu toate acestea, datele preliminare par să încline către varianta unei defecţiuni tehnice, susţin surse din cadrul MApN, mai ales că cei doi căpitani-comandori, Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram, avea la activ peste 1.000 de ore de zbor de zi şi de noapte, iar zborul fatal din 1 noiembrie a fost unul uşor din punct de vedere tehnic. Azi, de la ora 14:00, vor avea loc funeraliile pilotului Laurenţiu Chiriţă, în cimitirul Câmpia Turzii.
El va fi înmormântat cu onoruri militare. Surse ale ZIUA de CLUJ indică faptul că în ziua tragediei, soţia căpitan-comandorului Chiriţă, angajată şi ea în cadrul Bazei Militare Luna, se afla în apropierea turnului de control şi a auzit ultimele cuvinte ale soţului ei. Ieri a fost înmormântat pilotul Sorin Avram, în Cimitirul Central din Târgu-Mureş, în prezenţa ministrului Apărării, Gabriel Oprea. Un avion de tip MiG 21 Lancer s-a prăbuşit luni în apropiere de Turda, după ce a încheiat un zbor de evaluare a condiţiilor meteo în vederea efectuării de antrenamente. Cei doi piloţi aflaţi la la dubla comandă a aparatului de zbor nu au reuşit să se catapulteze şi au murit după ce avionul s-a izbit de sol şi a explodat. Zborul a durat opt minute.
DISTRIBUIE
Comenteaza