100 milioane de lei pentru dezvoltarea turismului în doi ani

100 milioane de lei pentru dezvoltarea turismului în doi ani
Cheltuielile MDRT în 2010 şi până la finele anului în curs pentru promovarea turismului vor depăşi 100 de milioane de lei (24 milioane euro), reprezentând aproape o treime din fondurile europene alocate României pentru astfel de acţiuni.

Fondurile totale europene disponiblie pentru promovarea României ca destinaţie turistică în perioada 2007-2013 sunt de 75 milioane euro, conform Mediafax.

Din această sumă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a cheltuit în 2010 pentru crearea brandului turistic şi pentru diverse evenimente de promovare, 9,87 milioane de lei.

Printre evenimentele din 2010 se numără lansarea şi prezentarea brandului turistic la expoziţia mondială de la Shanghai, dar şi pe pieţele din SUA, Marea Britanie, Austria, Germania, Polonia, Franţa, Spania, Italia şi Rusia.

Peste 19,4 milioane de lei costă o serie de evenimente organizate în acest an, printre care campanii de publicitate prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV şi pe posturi de radio, creaţia, designul şi producţia pentru şase spoturi publicitare (filme descriptive) de promovare turistică, precum şi participarea MDRT la târgurile de turism de la Viena, Stuttgart, Madrid, Paris, Boston, Milano, Munchen, New York, Budapesta şi Berlin.

Alte 17,7 milioane de lei au fost alocate, tot în acest an, pentru o campanie de promovare prin difuzarea de spoturi publicitare pe canale TV cu acoperire internaţională, pentru campania de promovare prin intermediul pugilistului Lucian Bute şi o alta constând în publicitate outdoor prin intermediul pilotului de Formula 2 World Championship Mihai Marinescu în sezonul competiţional 2011, dar şi pentru realizarea unui studiu de marketing în domeniul turismului pentru Bucureşti, aferent perioadei 2011-2015.

S-au mai alocat bani pentru realizarea mai multor tipuri de broşuri de prezentare a produselor româneşti, în limbile română, engleză, franceză, germană, italiană, spaniolă, poloneză şi rusă.

Acestora li se adaugă participarea MDRT la diverse evenimente la Paris, New York, Frankfurt şi la târgul de turism al Holliday Market, desfăşurat în luna martie la Bucureşti.

Până la sfârşitul anului MDRT a mai alocat 57,3 milioane de lei pentru realizarea de obiecte şi materiale promoţionale cu rol în promovarea brandului turistic al României, achiziţionarea serviciilor de management de proiect pentru coordonarea activităţilor de promovare a brandului. Suma include şi finanţarea promovării României ca destinaţie turistică şi a brandului turistic naţional la Gala Internaţională de Box Profesionist organizată de Federaţia Română de Box pe 9 iulie la Bucureşti.

Tot finanţate din cele 57,3 milioane de lei s-au desfăşurat sau urmează să aibă loc până la sfârşitul anului o serie de evenimente, printre care participarea la târgurile de turism de la Varşovia, Londra sau Szalzburg, dar şi crearea, proiectarea, amenajarea şi funcţionarea "Standului România" pentru participarea MDRT la principalele târguri turistice interne şi internaţionale programate în ţările europene şi extraeuropene în perioada 2011-2013.

 

Etichete
Comenteaza