12 locomotive modernizate şi 18 vagoane modernizate vor fi livrate către CFR. Vizează și Clujul

12 locomotive modernizate şi 18 vagoane modernizate vor fi livrate către CFR. Vizează și Clujul

CFR Călători prezintă stadiul proiectului privind modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, 20 de locomotive diesel-hidraulice de manevră, convertite în locomotive electrice cu acumulatori şi 139 de vagoane de călători.

Din total, 24 de locomotive au fost livrate până în prezent, iar până la sfârşitul anului 2025 numărul va ajunge la 36 de unităţi, astfel că încă 12 locomotive modernizate vor fi livrate companiei în acest an, restul urmând a fi livrate până la sfârşitul lunii iunie 2026. De asemenea, 42 de vagoane modernizate circulă deja în trenurile CFR Călători, până la finalul anului 2025 se va ajunge la 60 de vagoane modernizate, aşadar urmează să fie livrate încă 18 vagoane, urmând ca restul să fie livrate până la finalul lunii iunie 2026.

”CFR Călători a prezentat astăzi, 19 noiembrie 2025, în cadrul evenimentului dedicat implementării proiectului de modernizare a materialului rulant, stadiul derulării investiţiei finanţate atât prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) – Pilonul 1: Tranziţia spre o economie verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, Investiţia I2 – Material rulant feroviar, cât şi prin contribuţie publică naţională, în baza contractului de finanţare nr. 45/13.12.2023”, anunţă compania.

Evenimentul s-a desfăşurat la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, reunind reprezentanţi ai industriei feroviare româneşti, ai autorităţilor publice centrale şi ai companiilor partenere.

 
Prin acest proiect, CFR Călători modernizează:

 
55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători,
20 de locomotive diesel-hidraulice de manevră, convertite în locomotive electrice cu acumulatori,
139 de vagoane de călători (vagoane de clasa I şi a II-a, vagoane bar-bistro, de dormit şi cuşetă, vagoane cu facilităţi pentru persoane cu mobilitate redusă şi spaţii dedicate pentru biciclete şi schiuri).
Modernizarea materialului rulant se desfăşoară în cadrul a şase companii româneşti specializate, desemnate câştigătoare în urma procedurilor de achiziţie publică derulate conform Legii 99/2016:

Locomotive

C. Softronic S.R.L. Craiova – 19 locomotive electrice, din care 10 livrate până în prezent;
C. Reloc S.A. Craiova – 19 locomotive electrice, din care 8 livrate până în prezent;
CFR S.C.R.L.” Braşov – 17 locomotive electrice şi 20 de locomotive de manevră convertite în locomotive electrice cu acumulatori plug-in; până acum fiind livrate 1 locomotivă electrică şi 5 locomotive de manevră.
„În total 24 de locomotive au fost livrate până în prezent. Până la sfârşitul anului 2025 numărul va ajunge la 36 de unităţi, restul urmând a fi livrate până la sfârşitul lunii iunie 2026”, precizează compania.

Vagoane de călători

C. Electroputere – VFU S.A. Paşcani – 42 de vagoane din care 22 vagoane clasa a 2-a (finalizate şi livrate 11) şi 20 vagoane clasa a 2-a cu dotări PMR/biciclete/schiuri (finalizate şi livrate 8) respectiv, 19 vagoane livrate.
C. Atelierele CFR Griviţa S.A. Bucureşti – 57 de vagoane, din care 10 vagoane clasa 1, deja finalizate şi livrate, 27 vagoane clasa a 2-a, 6 vagoane de dormit şi 14 vagoane cuşetă.
C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca – 40 de vagoane, din care 30 vagoane clasa 1 (finalizate şi livrate 12) şi 10 vagoane bar-bistro (finalizate şi livrate 1) respectiv, 13 vagoane livrate.
”În total, 42 de vagoane modernizate circulă deja în trenurile CFR Călători. Până la finalul anului 2025 se va ajunge la 60 de vagoane modernizate, urmând ca restul să fie livrate până la finalul lunii iunie 2026”, mai arată compania.

Astfel, până la finalul anului 2025, CFR Călători va avea modernizate un total de 96 de unităţi de material rulant: 27 de locomotive electrice, 9 locomotive de manevră cu acumulatori şi 60 de vagoane de călători, oferind pasagerilor trenuri mai sigure, confortabile şi moderne.

Trenurile echipate cu acest material rulant modernizat circulă deja pe rute importante, precum Bucureşti–Constanţa, Bucureşti–Braşov, Bucureşti–Iaşi, Bucureşti–Suceava, Bucureşti–Galaţi, Bucureşti–Cluj şi Bucureşti–Arad.

Totodată, pentru asigurarea unei mentenanţe eficiente şi a fiabilităţii materialului rulant, proiectul prevede:

  • construirea a două hale moderne de mentenanţă la Craiova şi Baia Mare,
    dotarea Depourilor Bucureşti Nord şi Braşov cu două simulatoare digitale pentru instruirea mecanicilor de locomotivă,
  • implementarea unei platforme digitale pentru managementul flotei şi al mentenanţei, menită să optimizeze activitatea operaţională şi să reducă timpii de imobilizare a trenurilor.

Contractul de finanţare nr. 45/13.12.2023 are o valoare totală de 2.074.489.315,81 lei, din care fonduri europene (împrumut/grant): 590.268.000 lei; contribuţie publică naţională: 1.153.000.332,86 lei + TVA 331.220.983,24 lei.

Livrările sunt programate până la data de 30 iunie 2026, iar finalizarea întregului proiect este prevăzută până la data de 31 decembrie 2026. ”Compania îşi reafirmă angajamentul de a continua investiţiile în modernizarea materialului rulant, digitalizare şi formarea personalului, pentru a oferi servicii publice de transport sigure, confortabile şi la standarde europene”, anunţă compania.

Etichete
Comenteaza