Alin Tișe, mulțumit de serviciul ALOPEDI: „Important este că cele mai multe probleme de sănătate ale micuților au putut fi soluționate telefonic”
- Scris de Sergiu Vlăgea
- 13 Ian 2025, 16:44
- Eveniment
- Ascultă știrea
Aproape 13.000 de părinți au apelat serviciul clujean de telemedicină ALOPEDI în anul 2024.
Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, se arată încântat de utilitatea și eficiența serviciului clujean.
„Numărul părinților care solicită recomandările și sfaturile de specialitate ale medicilor ce deservesc serviciul de call center pentru urgențe pediatrice se menține ridicat. Acest fapt dovedește, o dată în plus, utilitatea și eficiența ALOPEDI. Ce e cu adevărat important este faptul că cele mai multe probleme de sănătate ale micilor pacienți au putut fi soluționate telefonic, evitându-se deplasarea la spital sau la cabinetul medical. S-a constatat, astfel, că în anul 2024, prin intermediul ALOPEDI 0364-917, au fost evaluați telefonic nu mai puțin de 12.978 de copii”, a transmis liderul CJ Cluj.
Numărul de solicitări a fost mai mare în lunile de iarnă, respectiv ianuarie și decembrie, perioade în care au predominat problemele respiratorii. Totodată, pe parcursul anului 2024, febra a fost principalul motiv de solicitare a sfatului medical al profesioniștilor cu experiență în evaluarea telefonică a gravității stării copilului bolnav, fiind înregistrate peste 3.000 de apeluri.
Cele mai multe solicitări din anul precedent au provenit din județul Cluj, iar 37,34% din alte județe. De asemenea, 145 de părinți români aflați în afara țării au solicitat sprijinul medicilor care deservesc ALOPEDI 0364-917.