Amenzi de mii de lei date de ITM Cluj în urma unor controale în domeniul securității în muncă. Care au fost neregulile

Amenzi de mii de lei date de ITM Cluj în urma unor controale în domeniul securității în muncă. Care au fost neregulile

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Cluj a efectuat, recent mai multe controale în domeniul securității în muncă și au amendat două firme.

„ITM Cluj a desfășurat în perioada 25.05.2024-07.06.2024 campanie națională privind verificarea modului în care serviciile externe respectă obligațiile legale și a activităţilor de prevenire şi protecţie pe care le prestează în întreprinderi/unități”, informează ITM Cluj într-un comunicat

Conform sursei citate, cu ocazia acestei campanii, ITM Cluj a efectuat controale la un număr de 158 de servicii externe din județul Cluj și au fost verificate 17 firme din portofoliul acestor servicii externe. Au fost constatate un număr de 9 neconformități și au fost dispuse măsuri de remediere a acestora cu termene certe de ducere la îndeplinire.

Amenzi de mii de lei date de IMT Cluj. Care au fost neregulile

Au fost aplicate doar două amenzi la două firme, în cuantum total de 8.000 lei pentru lipsa instruirii lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă și pentru nerespectarea masurilor din planul de prevenire și protecție.

Cele mai frecvente neconformităţi constatate privind activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate de serviciile externe în întreprinderile sau unitățile controlate au fost: lipsa analizei fișelor cu date de securitate pentru substanțe chimice si aplicarea în practică a acestora, nepurtarea echipamentului de protecție corespunzator riscurilor, semnalizare de securitate deteriorată, neprezentarea buletinului de verificarea prizelor de împământare și paratrăznetelor.

Numărul de accidente de muncă înregistrate în unitățile controlate, care au apelat la servicii externe a fost de două, iar ca accident de traseu a fost înregistrat un singur accident, a precizat ITM Cluj.

Campania a avut ca obiective:

  • verificarea respectării de către serviciile externe de prevenire și protecție a prevederilor legale;
  • verificarea respectării prevederilor legale privind securitatea şi sănătatea în muncă în întreprinderile/unitățile care au apelat la servicii externe pentru desfăşurarea activităţilor de prevenire şi protecţie;
  • conştientizarea angajatorilor cu privire la faptul că apelarea la servicii externe nu îi exonerează de responsabilitățile lor în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM).
Comenteaza