Avalanşă de microrevelioane în localurile clujene

Avalanşă de microrevelioane în localurile clujene
La începutul sezonului de petreceri organizate de firme pentru angajaţi, cele mai multe localuri au de-a face cu o creştere a cererii.
Înmulţirea microrevelioanelor este un semn bun, un semnal al ieşirii din criză, cred câţiva dintre cei care conduc localurile importante din Cluj-Napoca.

În clubul My Way s-au făcut rezervări pentru petreceri înainte de sărbători, deşi nu a avut loc o promovare specială în acest sens. “Avem vreo patru-cinci petreceri de microrevelion în decembrie. Toate sunt în timpul săptămânii, poate şi de asta nu am avut mai multe. Avem mulţi clienţi care vin în club în fiecare weekend şi nu vrem să le luăm bucuria asta în favoarea unei petreceri private”, declară Adrian Muntean, coproprietar al localurilor Janis Pub, Janis la Stuf, My Way şi Casa Taufer. Tarifele pe care le plătesc firmele pentru o seară de distracţie a angajaţilor variază între 150 şi 180 de lei de persoană pentru un meniu care include bufet şi băutură de aproximativ 70-80 de lei pentru fiecare client. “Nu se simte criza deloc. Avem un consum constant de când a început sezonul, din toamnă. Pe de o parte, avem consumatori studenţi, pe de alta însă, în My Way sunt alte categorii de persoane care nu şi-au scăzut deloc bugetul de distracţie”, precizează Muntean. La fel, rezervările pentru asemenea petreceri în Diesel Club nu au scăzut faţă de 2009. “Stăm bine, la fel ca şi în luna decembrie a anului trecut, nu e nimic diferit”, spune Mircea Buteanu, patronul clubului.

Hotelul City Plaza are câte patru-cinci petreceri de Crăciun şi de sfârşit de an în fiecare săptămână a lunii decembrie. “În 2009 erau doar câte trei, per total în decembrie 2010 avem cu 60% mai multe evenimente de acest gen. Cererile sunt cel mai adesea pentru sfârşitul de săptămână, dar avem rezervări de miercuri până duminică”, precizează Nina Moldovan, manager general al hotelului. Oferta din acest an cuprinde petreceri tematice cum ar fi Bavarian Party sau White Party, plus o petrecere specială de revelion. “Tarifele sunt în funcţie de meniurile şi temele alese, dar şi în funcţie de bugetul şi solicitările clienţilor”, adaugă directorul.

“Avem mult mai multe cereri pentru microrevelioane decât anul trecut. Am organizat până acum trei, săptămâna asta încă două şi pentru altele trei avem rezervare pentru săptămâna viitoare”, menţionează Gheorghe Fatol, proprietarul restaurantului Crama Haiducilor. Pentru petrecerea de ieri, de pildă, localul a pregătit un porc la proţap, produse tradiţionale din porc, balmoş, sarmale cu balmoş, Platoul lui Pintea şi Platoul lui Iancu Jianu. Pentru 50 de persoane, firmele plătesc între 1.500 şi 1.800 de euro.

“Anul trecut a fost foarte slab, abia am avut câteva microrevelioane. Creşterea cererii este un semn bun pentru calitatea servirii pe care o urmărim. Eu cred că clujenii au cam renunţat să ia masa la restaurant din cauza servirii foarte proaste din industria noastră şi a neatenţiei cu care sunt trataţi”, este de părere Fatol. Vremuri mai bune se arată şi pentru cei de la clubul Obsession. “Încă din toamnă am avut foarte multe baluri şi evenimente corporatiste. Avem şi multe microrevelioane în program, peste aşteptările noastre, primul va fi joi. Anul trecut nu prea am avut, poate şi pentru că nu am urmărit îndeajuns acest segment de public”, a precizat Dan Dragomir, reprezentantul clubului. “Clubul arată bine, preţurile sunt mai mult decât rezonabile. Am primit laude şi pentru partea de mâncare, ni s-a spus că ne-am prezentat mai bine decât localurile specializate în servirea mesei. Eu cred că criza a trecut din vară, dar la noi a rămas o psihoză”, apreciază Dragomir.

În clubul Bamboo lucrurile nu stau însă la fel de bine. “Avem ceva firme care au făcut rezervări, ceva bănci, cazinouri, însă nu se compară cu ce aveam în anii trecuţi. Sunt puţine faţă de capacitatea de la noi şi mai ales faţă de investiţii”, afirmă Radu Vlas, proprietarul clubului Bamboo. Cererea pentru petreceri de sărbători în local a scăzut cu 30% faţă de anul trecut şi cu 50-60% faţă de anul 2008. Tarifele variază de la 80-90 de lei la 300 de lei de persoană. Vlas consideră că preţurile pe care le practică clubul sunt “normale, mai mici decât orice local de categoria noastră”, iar scăderea numărului de petreceri gen microrevelion o pune pe seama reducerii bugetelor.

Dacă la hotelurile Alpin din Băişoara şi Arieşul Turda rezervările pentru petreceri de sărbători s-au menţinut la nivelul celor din 2009, la hotelul Onix din Cluj-Napoca acestea au scăzut drastic. “Am făcut oferte foarte bune, de 120-150 de lei de persoană cu masă şi băutură inclusă, dar am avut abia o solicitare, în timp ce anul trecut aveam şapte-opt petreceri în luna decembrie”, a precizat Augustin Baciu, proprietarul celor trei hoteluri. “Criza este, cu siguranţă, cauza acestui fenomen. Noi nu putem decât să ne aşteptăm clienţii, am apelat şi la agenţii turistice pentru asta”, a adăugat Manuela Moldovan, coordonatorul hotelului Onix.

La Opera Plaza, ca şi la Irish & Music Pub, nu se organizează microrevelioane. “Nu am făcut niciodată, nu fac parte din targetul nostru”, a precizat Călin Buzoianu, coproprietar al hotelului clujean. “Avem cereri pentru găzduire de microrevelioane, însă am hotărât să nu facem. Avem concerte până aproape de Crăciun şi foarte mulţi clienţi vin în fiecare seară, nu vrem să îi privăm de nimic”, a spus şi Ionuţ Bungărdean, managerul Pub-ului.

“Am avut şapte-opt oferte să cântăm la microrevelioane cu Aminda şi Hazard, mai multe decât anul trecut, însă mai puţine faţă de 2008. Din păcate, nu s-au materializat decât două, dar nu din cauza crizei, ci a firmelor care au renunţat la muzica live sau nu au fost de acord cu tariful”, precizează Roje, pianistul care face senzaţie la concertele din “lanţul” de localuri Janis. Recitalul la o petrecere corporatistă ţine două ore, timp în care artiştii clujeni cântă în principal coveruri. “Nu facem concesii la genul muzical. Nici la preţ nu facem reduceri mari, pentru că nu vrem să stricăm piaţa”, explică Roje. Artistul mai are trei-patru evenimente organizate în decembrie şi ianuarie de firme la care va cânta în varianta “piano”, doar cu cântăreaţa Aminda, la Bucureşti.

Prilej de motivare a angajaţilor

Petrecerile oferite de firme pentru angajaţi în preajma sărbătorilor de iarnă au ajuns pe piaţa românească odată cu multinaţionalele, potrivit psihologului clujean Alexandra Gorea. “Microrevelioanele se încadrează în aşa-numitele metode de motivare non-pecuniară a angajaţilor, alături de oferirea de către firme a unor abonamente la diverse săli, asigurări de viaţă sau asistenţă medicală gratuită”, explică specialista. O astfel
de petrecere duce la consolidarea colectivului, echipa având ocazia să socializeze într-un cadru destins, diferit de cel de la locul de muncă. “Din ce am discutat recent cu oameni din Resurse Umane, chiar dacă se renunţă la microrevelion, ceva tot li se oferă oamenilor, fie o masă în cadrul firmei, pacheţele sau nişte felicitări. Sunt lucruri care nu se trec cu vederea, oricât de acută ar fi criza”, susţine Alexandra Gorea.

Comenteaza