BLACK FRIDAY 2014, la Cluj: Isteria a început de la primele ore ale dimineţii

BLACK FRIDAY 2014, la Cluj: Isteria a început de la primele ore ale dimineţii
Isteria Black Friday i-a prins pe vânătorii de oferte încă de la primele ore ale dimineţii, iar magazinele şi-au deschis porţile cu ore bune înaintea programului obişnuit. Unii clujeni au dat deja fuga în magazine pentru a profita de febra reducerilor.

De Vinerea Neagră, comercianţii se întrec să ofere cele mai mari şi mai orbitoare discounturi, iar cumpărătorii se înghesuie să profite de ele.

Îmbiaţi de reclame şi de promisiunile reducerilor uriaşe, unii clujeni au pornit încă de la primele ore să caute în magazine produsele dorite. Multe companii au profitat de "ziua reducerilor" şi şi-au deschis porţile mult mai devreme, la ora 6 dimineaţa. Pentru că reducerile încep cu noaptea-n cap, mulţi clujeni au aşteptat reducerile online, după care au dat fuga în marile magazine să studieze ofertele la faţa locului.

La magazinul ALTEX din incinta unui important centru comercial câţiva clujeni au venit încă de la prima oră să caute produsele dorite. Clienţii nu s-au înghesuit, însă, în număr foarte mare, probabil din cauză că puţini ştiau că magazinul se deschide mai devreme. Cumpărătorii au studiat dinainte ofertele şi au venit pregătiţi să cumpere telefoane, tablete sau jocuri. Iată ce au declatat clienţii: 

"Am aşteptat să vină Black Friday ca să îmi cumpăr un telefon nou. Am găsit aici reduceri şi am reuşit să îmi iau un produs ieftinit de la 899 de lei la 700 de lei. La alte produse nu m-am prea uitat, asta mă interesa în pricipal."

"Vrem să ne cumpărăm un televizor şi am venit să vedem care sunt promoţiile. Am zis că mai bine venim în magazin că de aici vedem exact ce cumpărăm, pe internet e mai dificil. Am văzut câteva oferte, dar vrem să ne mai uităm să fim siguri că am luat produsul la cel mai bun preţ de pe piaţă. Reduceri sunt, faţă de preţurile de săptămânile trecute acum preţurile sunt mai bune."

La Domo, reduceri de până la 50%

La Domo, în Mărăşti, era ceva zarvă, vineri dimineaţa. Nu se împingea nimeni, dar exista interes. Vreo 15 oameni se strecurau pe culoarele înguste, căscând ochii la tot ce era marcat cu PROMOŢIE. Cele mai multe astfel de exponate fuseseră grupate în apropierea caselor de marcat.

Un smart TV Sony, 3D şi full HD, diagonală de 106 cm, era redus cu 34%; costa 2.299 de lei. Tentant. Stocul s-a epuizat rapid. Un aparat foto Nikon cu husă, card SD şi baterii era redus cu 50%, dacă e să ne luăm după suma tăiată de deasupra. Nu mai e 399, dacă o fi fost vreodată atât, ci 199 de lei. Stoc suficient.

Au mai plecat din magazine maşini de spălat, frigidere şi cuptoare cu microunde. "Nu sunt decis dacă să cumpăr cuptorul acesta Samsung. Aici scrie că e redus de la 359 de lei la 229, dar eu l-am văzut într-un alt magazin la cel mult 280 de lei", a spus unul dintre clienţi.

În jurul orei 13:30, în magazinul din incinta complexului comercial din Floreşti era nebunie. Peste 100 de persoane se înghesuiau să profite de super-reducerile de Black Friday, iar casierii abia mai făceau faţă mulţimii de oameni.

De Black Friday, toate unităţile Domo s-au deschis la ora 6. Promoţiile există şi în magazine, dar şi pe website.

La Flanco bătea vântul

La fel ca la Domo, magazinele Flanco şi-au deschis uşile încă de la 6 dimineaţa. Cu toate acestea, în jurul orei 09:15 la punctul de lucru amplasat în incinta fostului complex BIG din Mănăştur bătea vântul.

Abia vreo 25-30 de persoane se plimbau alene printre rafturile pline de produse cu preţuri care mai de care mai reduse, însă nu prea se înghesuiau către casa de marcat. Atunci când o făceau, aveau în braţe pachete mici: stick-uri USB, memorii externe, căşti, mouse-uri.

Totuşi, directorul de magazin s-a arătat mulţumit de traficul de clienţi, afirmând că "a venit destul de multă lume de la 6, de când s-a deschis, şi până acum", chiar dacă, în ciuda mega-promoţiilor anunţate, clienţii nu au fost încântaţi de ofertele găsite. "Am venit să văd ce reduceri au, dar nu prea e cine ştie ce. Acuma ştiţi cum fac, umflă preţurile cu două săptămâni înainte ca după să le scadă la loc. Mă interesa un sistem audio, dar nu cred că o să-l iau", a precizat unul dintre cumpărători.

Nici cei ce au venit cu lista pregătită nu au găsit discounturile pe măsura aşteptărilor. Doi bărbaţi dădeau într-una târcoale în zona aragazurilor, însă preţurile afişate nu au reuşit să-i convingă. "Vrem să luăm un aragaz, dar nu ne putem hotărî. Eu am venit cu dânsul (cealaltă persoană, n.r.) să-l ajut, da' nici alea foaret ieftine nu-i convin, nici alea scumpe. De jumătate de oră ne tot uităm, dar nu ajungem la nicio decizie", au precizat ei.

Au existat însă şi clienţi mulţumiţi: o gospodină a ieşit din magazin cu braţele pline. "Am fost foarte mulţumită de ofertă. Am venit să cumpăr un storcător de fructe pentru copii şi pot zice că l-am găsit la un preţ bun. Şi cu una cu alta am luat şi un aspirator, ştiţi cum e", a spus ea.

___________

În 2013, de exemplu, unele companii au făcut profituri de peste 15 milioane de euro. Profitând de interesul manifestat, firmele s-au mobilizat, astfel că ediţia din acest an se preconizează a fi cea mai mare de până acum: oferta de produse este mai variată, stocurile mai mari, reducerile mai multe, iar numărul de români ce doresc să participe se prevede a fi mai ridicat.

Potrivit unui studiu, circa 4,75 milioane de români cu vârsta între 18 şi 65 de ani doresc să cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai mulţi decât în 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele şi telefoanele mobile.

Comenteaza