Care sunt noile reguli pentru revenirea la muncă stabilite de Ministerul Muncii

Care sunt noile reguli pentru revenirea la muncă stabilite de Ministerul Muncii
| Foto: pexels.com

Ministerul Muncii a stabilit care sunt măsurile care trebuie luate de angajatori și respectate de angajții care se întorc la muncă.

Toţi angajatorii din sectorul public şi din privat trebuie să le implementeze pe durata stării de alertă pentru prevenirea răspândirii coronavirusului:

- respectă toate instrucţiunile prevăzute în planul de prevenire şi protecţie şi instrucţiunile proprii de securitate şi sănătate în muncă întocmite de către angajator

- poartă măştile de protecţie care să acopere nasul şi gura la locurile de muncă organizate de angajatori;

- îşi pot schimba echipamentul de protecţie utilizat în drum spre locul de muncă (mască şi mănuşi) cu un echipament nou;

- acceptă verificarea temperaturii corporale la intrarea în sediu, la începutul programului şi ori de câte ori revin în sediu;

- înştiinţează imediat angajatorul dacă prezintă, la începutul sau în timpul programului de lucru, simptome ale infectării cu virusul SARS CoV - 2 (tuse, strănut, rinoree, dificultăţi respiratorii, febră, stare generală alterată);

- rămân la domiciliu dacă, înaintea începerii programului de lucru, prezintă simptome ale infectării cu virusul SARS SARS CoV – 2 şi anunţă angajatorul cu privire la acest lucru;

- contactează, imediat, medicul de medicină a muncii responsabil al unităţii/medicul de familie sau, în cazul în care starea acestuia este gravă, serviciul unic de urgenţă 112;

- în cazul necesităţii izolării la domiciliu, angajatul va intra în concediu medical, în baza adeverinţei eliberate de medicul de familie după perioada de izolare la domiciliu;

- în cazul carantinei instituţionalizate, revenirea la serviciu se va face cu adeverinţa pentru concediu medical, eliberată în baza avizului epidemiologic; angajatorii de tip instituţii/autorităţi publice suportă integral indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate aferente certificatelor de concediu medical pentru carantină ale propriilor angajaţi;

- se va întrerupe orice contact între angajator/angajat/alte persoane aflate în incinta instituţiei şi persoana simptomatică;

- dezinfectează spaţiul de lucru şi obiectele necesare activităţii proprii;

- îşi spălă şi dezinfectează mâinile;

- identifică şi foloseşte culoarele de circulaţie asigurate de către angajator;

- evită staţionarea în spaţiile comune;

- aeriseşte frecvent (minim o dată pe zi) spaţiul închis în care îşi desfăşoară activitatea;

- în cazul muncii la domiciliu sau a telemuncii, angajaţii îşi desfăşoară activitatea sub coordonarea angajatorului şi în conformitate cu pregătirea şi instruirea lor, precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională sau contaminare epidemiologică cu coronavirus Sars-Cov2 nici propria persoană, nici alte persoane care pot fi afectate de acţiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

- evită, pe cât posibil, comunicarea prin intermediul documentelor tipărite, atât în interiorul, cât şi în exteriorul unităţii/instituţiei pentru a limita contactul direct între persoane.


În completarea ordinului comun care a fost publicat în Monitorul Oficial, a fost elaborat şi un Ghid pentru revenirea la muncă în condiţii de siguranţă pentru angajaţi şi angajatori.

Comenteaza