Cine este de vină pentru problemele turiştilor din Turcia

Cine este de vină pentru problemele turiştilor din Turcia
Aproximativ 1.800 de turişti români care şi-au achiziţionat sejururi în Turcia prin intermediul Universal Turism sunt în situaţia de a nu se putea întoarce în ţară.

Conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj susţine că peste 200 dintre turişti au plecat în Turcia de pe aeroportul din Cluj-Napoca. Mircea Radu, şeful CJPC, a declarat într-o conferinţă de presă că a fost anunţat că Universal Turism a intrat în incapacitate de plată. Pe de altă parte, Universal Turism susţine că, de fapt, în Turcia se află acum 111 persoane pentru care au fost achitate toate cheltuielile.

"Universal Turism a declarat că a intrat în faliment, dar nu s-a întâmplat scriptic acest lucru. Numărul persoanelor care trebuie repatriate ajunge la 1.800, din care 2-300 au plecat din Cluj", a declarat Mircea Radu, comisarul-şef al CJPC Cluj. La sediul instituţiei au fost primite telefoane din partea unor persoane aflate în concediu în Turcia. "Am primit telefoane de la persoane care sunt şicanate în Turcia şi la care li s-a întâmplat ca din 15 în 15 minute să le fie blocate camerele. Oamenii şi-au lăsat câte un membru al familiei în camere ca să poată fi deschisă uşa. Au fost cazuri în care persoanelor li s-a cerut să părăsească hotelurile", a adăugat Radu. El susţine că, pentru a fi rezolvată situaţia, vor trebui ca agenţiile de turism care au vândut ofertele tour-operatorului clujean să plătească încă o dată sumele achitate pentru cazarea turiştilor. "Acele agenţii revânzătoare vor trebui să achite sumele pentru repatrierea turiştilor. Nu ştiu de unde va scoate fiecare agenţie câte 20-30.000 de euro. S-a aruncat vina pe partenerul din Turcia, Sun Times, dar cei de acolo susţin că ei sunt în regulă. Probabil că se va opta pentru a se returna banii într-o perioadă mai îndelungată", a spus Radu, care a adăugat că Universal Turism a încasat banii. "Firma clujeană plătea numai jumătate din banii încasaţi firmei Sun Times din Turcia, iar operatorul de acolo a reacţionat", a precizat Radu. Acesta a adăugat că " s-a auzit în unele discuţii că şi Sfara Tours intră în faliment".

Florin Crişan, managerul Universal Turism, susţine că lucrurile nu sunt nici pe departe cum le-au prezentat reprezentanţii CJPC. "Avem în Turcia 111 oameni, din care 69 în Kudasi, şase în Bodrum şi 36 în Antalia. Toţi oamenii au cazare şi au returul plătit cu avionul sau cu autocarul", a spus Crişan. El a recunoscut unele probleme ale turiştilor. "Oamenii au aşteptat 30 de minute - o oră la recepţie pentru că am făcut plata mai târziu sau turiştii au plătit o garanţie pe care şi-au recuperat-o. Au fost persoane cărora după trei zile li s-au blocat cheile de la camere, iar noi am achitat totul în 30 de minute", a spus Crişan, care a afirmat că a plătit firmei Sun Times "mai mult decât am utilizat". "De aceea suntem în blocaj financiar. Acum colaborăm cu firma 3E. Turiştii din destinaţii au transportul achitat de noi sau de agenţiile partenere, cărora urmează să le returnăm sumele de bani. Şi noi avem de recuperat 170.000 de euro", susţine Crişan.

ZIUA de CLUJ a contactat repre-zentanţii agenţiei de turism Sfara Tours pentru a comenta afirmaţiile şefului CJPC. "Nu am cunoştinţe de acest lucru, noi suntem ok. Am avut probleme, însă am strâns bani împreună cu alte agenţii ca să ne aducem turiştii de acolo. Am avut şi clienţi plecaţi prin Universal Turism în Bulgaria, pentru care am plătit însă o dată", a declarat agentul de turism Camelia Nica. "Pentru câţiva care nu au fost primiţi la hoteluri am plătit încă o dată. A fost vorba de două-trei rezervări", a precizat Nica.

 

 

Comenteaza