Cozi uriaşe şi funcţionari nesimţiţi. Propunerile unei clujence pentru îmbunătăţirea activităţii ghişeelor primăriei

Cozi uriaşe şi funcţionari nesimţiţi. Propunerile unei clujence pentru îmbunătăţirea activităţii ghişeelor primăriei
Deranjată de cozile interminabile de la ghişeele Primăriei, în special a celor de la oficiul de plată a taxelor şi impozitelor locale, o clujeancă a elaborat o serie de propuneri prin care ar putea fi optimizat procesul de încasare a acestora.

Ea solicită ca personalul să fie instruit pentru a lua un set de minime măsuri în caz de aglomeraţie şi cere amplasarea unui agent de ordine care îndrume contribuabilii către ghişee.

"Instruiţi personalul cât să se sesizeze asupra situaţiei şi să ia minime măsuri. De ex. un angajat constată că sunt mulţi contribuabili într-o zi, evaluează situaţia: câte ghişee sunt deschise? mai avem colegi care ar putea intra la ghişee? dacă avem mulţi colegi în concediu medical, putem primi ajutor de la primării de cartier? putem îndruma oamenii să meargă la alte locaţii mai puţin aglomerate să plateasca? Pentru asta mă aştept sa intre cineva în sală şi să facă un anunţ cu voce tare. Şi ulterior să se pună afişe. Luaţi în considerare că persoanele în vârstă nu vor apela la varianta online de plată.

Pozitionati un agent de ordine care să ajute fluidizarea persoanelor către ghişee (monitorul acela cu succesiunea numerelor este plasat cam inconvenabil). Persoanele în vârstă se încadrează greu în timpul scurt în care trebuie să faca 2-3 metri până la un ghişeu şi îşi pierd rândul. Doamnele de la ghişeu îi mai şi apostrofează", a scris ea într-o sesizare făcută pe site-ul domnuleprimar.ro.

Iniţiativa sa a avut loc în urma unei întâmplări neplăcute, trăite pe propria piele în 24 februarie la ghişeul din Piaţa Unirii, camera 15.

În aceeaşi postare, clujeanca reclamă timpul lung de aşteptare, numărul mic de ghişee deschise, dar şi limbajul nerespectuos folosit de funcţionari. "Durata medie de aşteptare a fost de o oră pentru plata impozitului. Biletul de ordine preciza că numărul de persoane aflate la rând înainte este între 69 şi 100. Ghişeele 4, 8 şi 10 au fost închise permanent. O persoană în vârstă a leşinat pe durata aşteptării din cauză că încăperea este neaerisită. Niciun angajat al insituţiei nu a intervenit în ajutor", a scris ea.

Deşi a încercat să ia măsuri pe loc pentru a fluidiza procesul de încasare a taxelor şi impozitelor, rezultatele nu au fost cele scontate.

"Pe durata aşteptării am sunat la "Alo, domnul primar" şi deşi doamna a fost amabilă, nu a putut să mă ajute cu nimic. A dat nişte telefoane şi rezultatul a fost că s-a deschis ghişeul 8 care fusese în pauză, dar s-a închis ghişeul 5, care a rămas închis pentru mai multe ore. Astfel că impozitul se plătea la 2-3-4 ghişee. Doamna m-a informat că mulţi inspectori sunt în concediu medical.  Doamnele de la ghişee ar putea vorbi mai respectuos, mai ales cu persoanele în vârstă", a adăugat clujeanca.

Totodată, ea consideră că într-un oraş ca Cluj-Napoca merită să se facă un efort suplimentar pentru optimizarea procesului de încasare a taxelor şi impozitelor.

Comenteaza