CRIZĂ ÎN TURCIA. Românii au sunat de 1.500 de ori la telefonul de urgență
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Iul 2016, 13:51
- Eveniment
- Ascultă știrea
În conformitate cu detaliile furnizate de Frontex, a fost redeschis traficul prin toate punctele de control ale frontierei turco-bulgare.
"Informăm că pe toate canalele de comunicare instituite de către celula de criză (Call Center MAE, telefoanele de urgență ale tuturor misiunilor diplomatice ale României din Turcia), încă de la debutul evenimentului, au fost gestionate un număr de aproximativ 1.500 de apeluri telefonice primite din partea cetățenilor români.
Celula de criză coordonează demersurile pe linie de asistență de consulară și suport pentru cetățenii români aflați în Turcia", a transmis Ministerul Afacerilor Externe.
Având în vedere situația încă fluidă, MAE menține recomandarea adresată cetăţenilor români care se află pe teritoriul Turciei să evite deplasările care nu sunt necesare și să rămână în casele sau locurile de cazare, iar cetățenilor care au intenția de a tranzita sau de a călători spre Turcia le recomandă să evite aceste deplasări.
''Echipa Consulatului General al României la Istanbul care s-a deplasat la Aeroportul Internaţional Atatürk din Istanbul oferă asistenţă cetăţenilor români aflaţi în incinta acestuia, în funcţie de necesităţi. Nu s-au înregistrat cazuri speciale.
În cadrul aeroportului au fost stabilite două puncte de adunare pentru cetăţenii români – pentru zona de check–in la poarta G17, iar pentru zona de tranzit – în proximitatea ghişeului central de informaţii, lângă Cafe Nero şi Magazinul Old Bazaar. La aceste puncte se află echipele mobile ale Consulatului General, cu semne distinctive (veste cu însemne tricolore)'', a informat MAE.
Pentru acordarea asistenței consulare și preluarea operativă a solicitărilor cetățenilor români, MAE a pus la dispoziția cetățenilor interesați în mod suplimentar și linia telefonică TelVerde 0800 800 407 (accesibilă numai din România, în regim de gratuitate) și adresa de e-mail callcenter@mae.ro.