Culmea economiei la carburant: GPL pe Porsche

Culmea economiei la carburant: GPL pe Porsche
Staţiile de gaz petrolier lichefiat sunt din ce în ce mai solicitate de proprietarii unor maşini scumpe şi cu capacitate cilindrică mare.
Una dintre firmele din Cluj care montează instalaţii cu gaz petrolier lichefiat (GPL) pe maşini a avut drept clienţi proprietarii unor bolizi precum Porsche Cayenne sau Toyota Tundra. Utilizatorii de GPL spun că plătesc lunar cu 40 la sută mai puţin decât dacă ar alimenta cu benzină. Cât despre performanţe, şoferul unui Porsche cu GPL susţine că merge în aceiaşi parametri ca şi pe benzină.

Tot mai mulţi şoferi clujeni se reorintează către instalaţii GPL în contextul preţului tot mai mare al benzinei. Dacă aceasta a sărit pragul de 5 lei la litru, gazul petrolier lichefiat costă 3 lei litrul. “Anul trecut ne-a mers foarte bine, am avut cam treizeci de cereri în fiecare lună. Luna aceasta avem deja douăzeci şi nu am început lucrul de la 1 ianuarie. În 2009 erau de două ori mai puţini clienţi”, ne-a spus administratorul firmei Auto Gas Crissor din Apahida, care montează instalaţii GPL, Cristian Mureşan. Preţurile montării unei astfel de instalaţii variază în funcţie de maşină, de la 3.000 la 6.500 de lei. “Investiţia se amortizează apoi pentru că plăteşte cu 40 la sută mai puţin decât pe benzină. Diferenţa este în buzunarul tău. Eu am o Dacie Logan cu motor de 1,6 litri pe care am montat GPL. Cu un rezervor de 60 de litri de gaz merg 720 de kilometri”, a precizat Mureşan. Prin atelierul acestuia din Apahida au trecut maşini de lux precum Porsche Cayenne, BMW X5, Mercedes ML sau Toyota Tundra.

Unul dintre cei care şi-au modificat maşinile este pilot de raliu şi deţine un Porsche Cayenne. “Mi-am pus GPL de un an în primul rând din cauza scumpirii carburanţilor. Maşina, având un motor de capacitate cilindrică mare, consumă multă benzină în oraş, undeva la 22 de litri la suta de kilometri, mai ales dacă e condusă mai sportiv. Eu circul zilnic 100-150 de kilometri. Sunt foarte mulţumit de varianta pe GPL. Maşina merge la fel, căci softul instalaţiei permite citirea parametrilor la care funcţionează motorul pe benzină, iar gazul cu aerul are o aprindere mai completă decât benzina cu aerul”, a spus Raul Pop. Acesta şi-a amortizat investiţia într-o jumătate de an şi estimează că şi-a redus cheltuielile lunare cu 40 la sută la combustibil. De asemenea, şoferul precizează că nu a rămas până acum fără GPL şi că există staţii de încărcare tot la 150-200 de kilometri.

Protestul “benzinarilor”, un eşec

Benzinăriile clujene nu au dus lipsă de clienţi ieri, în prima zi a protestului şoferilor, când nu ar fi trebuit să alimenteze la pompe. Dimpotrivă, ieri- dimineaţă, zeci de maşini erau în toate staţiile de alimentare importante din Cluj-Napoca. Anunţul privind protestul a circulat zilele trecute pe mail, Messenger, Facebook, Twitter şi informa toţi şoferii din ţară să boicoteze pompele de carburant în perioada 17-19 ianuarie pentru a determina astfel companiile petroliere să scadă preţul corburanţilor. “Nu pot să nu bag benzină căci am nevoie de maşină să ajung la lucru”, ne-a spus un şofer. Potrivit unui calcul făcut de money.ro, un boicot total de o zi ar aduce OMV-Petrom, LukOil şi Rompetrol o pagubă de 22,29 milioane de euro.

Comenteaza