Două hoteluri din Zell Am See, înşelate de Jeni Clapă

Două hoteluri din Zell Am See, înşelate de Jeni Clapă
Hotelierii din celebra staţiune austriacă au aflat metodele de lucru ale vestitei ţepare din mediul turistic.

Clujeanca Jenica Clapă, cunoscută drept Jeni, a fost trimisă în judecată pentru înşelăciune şi fals material după ce a "uşurat" de circa 19.000 de euro două hoteluri din Zell Am See. Clapă şi-a recunoscut fapta după ce procurorii i-au prezentat dovezile. Ea mai este cercetată pentru o înşelăciune de peste 200.000 de lei într-un alt dosar la Parchetul Tribunalului Cluj.

Jenica Clapă, în vârstă de 30 de ani, cea care vara trecută a lăsat fără bani şi fără concediu mai mulţi oameni, printre care şi magistraţi, are din nou probleme cu legea. Tânăra este acuzată într-un dosar de pe rolul Judecătoriei Cluj-Napoca de faptul că, în perioada decembrie 2009 - ianuarie 2010, a încheiat contracte cu mai muţi oameni pentru pachete turistice de iarnă la hotelurile Elisabeth Park şi Grand Hotel din staţiunea austriacă Zell Am See, însă nu a mai virat banii hotelierilor la finele sejurului.

După ce clienţii lui Clapă au părăsit hotelurile unde au stat şase nopţi, austriecii au contactat-o pe Jeni pentru a vira 7.579 euro către Elisabeth Park şi 11.784 euro către Grand Hotel. "Învinuita a găsit o metodă de a crea aparenţa efectuării plăţilor cu scopul de a induce în eroare pe contractanţii austrieci. Astfel, a întocmit în fals două ordine de plată în valută, prin care a creat aparenţa că a ordonat BRD plata sumelor. Pentru ca ordinele de plată să apară ca înregistrate la bancă, învinuita a decupat impresiunea purtând ştampila BRD de pe un alt înscris provenind de la bancă, pe care a lipit-o pe ordinele de plată completate anterior personal de învinuită. A fotocopiat înscrisele astfel contrafăcute, după care a expediat copia astfel obţinută prin fax reprezentanţilor celor două hoteluri", se arată în rechizitoriul de trimitere în judecată a Jenicăi Clapă.

În martie 2010, reprezentanţii hotelurilor din Zell Am See au observat că banii nu au ajuns în conturile lor şi au contactat sucursala BRD din Cluj pentru a verifica motivul pentru care viramentul nu a fost efectuat. Angajaţii băncii au constatat că cele două ordine de plată nu fuseseră depuse niciodată de către Jeni Clapă, pe care au contactat-o, aceasta fiind clientă a BRD. Iniţial, tânăra le-a spus celor de la BRD că a încercat să facă tranzacţia, dar că, ulterior, a anulat-o. Deşi le-a promis repre-zentanţilor băncii că va prezenta acte doveditoare, Clapă nu a mai fost de găsit, motiv pentru care au fost alertate autorităţile. Poliţia şi Parchetul au demarat o anchetă penală, în cadrul căreia agenta de turism şi-a recunoscut fapta şi a colaborat cu anchetatorii pentru descrierea în amănunţime a modului de operare. Mai mult, Clapă a virat circa 700 de euro către unul dintre hoteluri. Ea nu a putut fi contactată ieri.

Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj continuă ancheta într-un alt dosar penal deschis pe numele Jenicăi Clapă în vara anului 2010. Acesta nu a ajuns încă pe masa judecătorilor din cauza volumului mare de lucru, fiind vorba de zeci de familii care au plătit sejururi de vară în Turcia, în care nu au mai mers pentru că Jeni nu a virat mai departe banii tour-operatorului. Procurorii au precizat că înşelăciunea în acest caz trece de 200.000 de lei. Clapă a spus la momentul demarării anchetei că va încerca să-i despăgubească pe oameni.

 

 

Comenteaza