Elite pe motociclete de elită

Elite pe motociclete de elită
Un grup de motociclişti format din jurişti, medici şi manageri din Cluj le cere şoferilor şi pietonilor să-i respecte în trafic.

 Dacă în timpul zilei poartă robe, uniforme, costume sau halate de medic, odată cu lăsarea serii sau în weekend se îmbracă în echipamentele de motociclişti şi cutreieră şoselele pe două roţi. Printre împătimiţii de “motoare” din Cluj-Napoca se numără o judecătoare de la Curtea de Apel, un notar, un ofiţer de poliţie, doi avocaţi cu vechime, doi medici, un programator IT şi proprietara uneia dintre cele mai cunoscute agenţii imobiliare din Cluj.

 

“Bikerii” cu profesii de vază sunt nemulţumiţi de modul în care sunt trataţi de către şoferi. “Odată, o maşină a intrat pe bandă fără semnalizeze şi a dat în mine. Altădată am căzut când un şofer a frânat brusc în faţa mea. Cu motocicleta nu poţi să opreşti instant, ca şi cu o maşină. Nu zic că toţi motocicliştii sunt corecţi în trafic, căci teribilişti sunt peste tot, dar noi ne-am mai întâlnit şi încercăm să-i educăm asupra pericolelor la care se expun”, spune Mihai Frişan, de profesie programator IT şi preşedinte al clubului de motociclişti Seth Riders Cluj.

 

Judecătoarea Andrea Chiş ar vrea ca şi pietonii să acorde o mai mare importanţă motocicletelor. “Pietonii se aruncă în faţa noastră de parcă am fi invizibili. Am păţit că un bărbat a traversat strada în grabă prin loc nemarcat, iar pentru a-l evita am căzut şi mi-am fisurat tibia. El nici nu s-a oprit să mă ajute, iar după ce am strigat la el a spus că nu şi-a dat seama că am căzut din cauza lui”, povesteşte Chiş. Din sistemul judiciar, mai circulă pe două roţi Tudor Dan Stancu, notar public, proprietarul unei motociclete puternice BMW GS cu motor de 1.200 cmc, Corneliu Şteţca, ofiţer de poliţie, care se relaxează în timpul liber pe un “chopper” Harley Davidson Softail, avocatul Petre C. Lupaş, cu un Suzuki Intruder de 1.800 cmc, şi avocatul Andor Mihaly, cu un Harley Davidson Dyna.

 

“Românii nu sunt încă obişnuiţi cu motocicliştii. A fost o pauză de 30 de ani în vremea comunismului când nu s-au importat motociclete. Raportat la alte oraş din Europa, precum Roma şi Atena, Clujul are foarte puţini motociclişti. Conduc cu plăcere din 1962 şi de atunci nu am avut niciun accident. Le recomand tuturor multă atenţie în trafic”, spune avocatul Andor Mihaly.

 

Medicul stomatolog Gabriel Pop este nemulţumit că nu există în România un circuit pentru motociclete de viteză precum a lui, o Yamaha R6 de 600 cmc. “Cel mai apropiat loc unde mă pot da pe un circuit este în Ungaria”, afirmă Pop. Medicul psihiatru Remus Trăistaru crede că, în condiţiile economice din România, singura soluţie pentru fluidizarea traficului este mersul pe două roţi.

 

Harley Davidson, ediţie specială

 

Avocatul Andor Mihaly (foto) deţine o motocicletă foarte rară în România, fiind singura de acest tip din Cluj. Este vorba despre un Harley Davidson Dyna FXD de 1.400 cmc, fabricat în 2003, cu ocazia aniversării de 100 de ani a celebrului producător american de motociclete. Avocatul mai are un model de Harley în garaj.

 

îşi duce clienţii cu motocicleta

 

Managerul agenţiei imobiliare Grup de Lux, Ramona Cuc (foto), spune că foloseşte motocicleta şi în timpul serviciului, când merge să prezinte case, dar că sunt puţini clienţi care vor să-i fie pasageri. Cuc este pasionată de “motoare” de circa zece ani şi deţine două motociclete Yamaha, una de trial şi una de viteză.

 

Comenteaza