Emoţii pentru contractul de salubritate menajeră

Emoţii pentru contractul de salubritate menajeră
Curtea de Apel se va pronunţa definitiv mâine în privinţa contestaţiei rezultatului de la licitaţia vizând colectarea selectivă a gunoiului.
Instanţa Curţii de Apel (CA) a amânat ieri pronunţarea în litigiul privind licitaţia pentru salubritatea menajeră pentru data de 29 septembrie. Societatea ASA Servicii Ecologice din Arad a atacat cu recurs la CA Cluj decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), prin care i s-a respins contestaţia la licitaţie. Aceasta a fost adjudecată de firmele Rosal Grup şi Brantner-Vereş, cu care primăria a încheiat contracte şi care din noiembrie încep amenajarea pubelelor pentru colectare selectivă.

Magistraţii Curţii de Apel au judecat ieri ultimul termen în procesul intentat de ASA Servicii Ecologice municipalităţii clujene. Firma arădeană a cerut desfiinţarea deciziei CNSC, admiterea contestaţiei împotriva rezultatului licitaţiei, anularea raportului de atribuire şi reevaluarea ofertelor. CNSC a respins contestaţia firmei ca tardivă. Potrivit legii, aceasta trebuia formulată în 10 zile de la aflarea rezultatului licitaţiei, care a fost comunicat în 3 iulie 2009. “Am formulat contestaţia în 13 iulie 2009 şi am comunicat-o CNSC în 14 iulie. În 13 iulie am comunicat autorităţii contractante (primăria - n. red.) intenţia de a ne adresa CNSC”, au precizat reprezentanţii ASA Servicii Ecologice.

Numai că problema sesizată de CNSC şi învederată instanţei de reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca este că înscrisul trimis acesteia din urmă de către firmă era denumit “notificare”, şi nu “contestaţie”. “Împotriva rezultatului procedurii se poate alege contestaţia înaintată către CNSC şi autoritatea contractantă sau se poate adresa prin acţiune în contencios administrativ”, au specificat consilierii juridici ai primăriei. Cei de la ASA au altă părere: “CNSC a analizat cu o rigoare nejustificată înscrisul comunicat primăriei şi a stabilit, în mod greşit, că efectele acestei notificări sunt determinate de denumire, şi nu de cuprins”.

De asemenea, ASA Servicii Ecologice s-a plâns instanţei că ar fi fost depunctată pe nedrept deoarece municipalitatea a considerat că termenul de trei luni, oferit de această firmă, este insuficient pentru amenajarea de noi puncte gospodăreşti. “Dacă oferta noastră nu corespunde cerinţelor comunicate, Comisia de evaluare ar fi trebuit să o declare în întregime neconformă. Or, în măsura în care oferta pe care am formulat-o a fost declarată admisibilă, depunctarea aplicată de Primăria Cluj-Napoca nu are niciun suport legal şi e, prin urmare, abuzivă”, au spus oficialii firmei arădene. În întâmpinarea depusă de Serviciul Juridic al primăriei se arată că numai pentru autorizarea amenajării punctelor gospodăreşti termenul minim este de 90 de zile. “Chiar dacă interesul este de a realiza cât mai repede noi puncte gospodăreşti, municipalitatea nu poate trata discriminatoriu operatorii serviciului de salubrizare”, se arată în întâmpinarea primăriei.

Rosal şi Brantner-Vereş şi-au împărţit gunoiul

Primarul Sorin Apostu a anunţat recent că în luna noiembrie intră în vigoare contractele încheiate cu cele două societăţi desemnate câştigătoare la licitaţia pentru colectarea selectivă a gunoiului menajer. Astfel, Rosal Grup a câştigat în concesiune salubritatea menajeră pe sectorul I, care include 572 de puncte gospodăreşti (99 de puncte în cartierul Zorilor, 88 în centru, 93 în Grigorescu, opt în Gruia şi 209 în Mănăştur), iar compania de salubritate Brantner-Vereş gestionează cel de-al doilea sector al Clujului, ce cuprinde 435 de puncte gospodăreşti (188 în Cartierul Gheorgheni, 13 în Iris, 26 în Dâmbu Rotund, 206 în Mărăşti şi 12 în centru).

Comenteaza